Annons

CameraNU.nl snabb hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)
Till mig så ringde dom (UPS) nån timme innan och frågade om nån skulle vara hemma mellan 12-13 då dom skulle lämna ett paket. När det inte funkade frågade dom om dom kunde lämna nån annanstans, nån granne eller så, när inte det funkade så fick jag det till jobbet dan efter, men som sagt till mig så ringde dom innan och dom var väldigt hjälpsamma, jag hade inte fattat att det var hemleverans och därför hade jag ingen "plan B"
.

Till mig så ringde dom (UPS) nån timme innan och frågade om nån skulle vara hemma mellan 12-13 då dom skulle lämna ett paket. När det inte funkade frågade dom om dom kunde lämna nån annanstans, nån granne eller så, när inte det funkade så fick jag det till jobbet dan efter, men som sagt till mig så ringde dom innan och dom var väldigt hjälpsamma, jag hade inte fattat att det var hemleverans och därför hade jag ingen "plan B"
.

Okej en fråga pratar dom svenska? eller får man snacka engelska med dom eller nederländska?
Och budbärarna pratar dom svenska?

He he, ja dom pratar svenska. UPS har ett svenskt "nät" som sköter transporterna i Sverige.

.

Oj, det var inte enligt deras egen manual om jag fattat det hela. Ringa kunden, det görs normalt inte.

Hade strul med UPS! Vid telefonkontakt ljög de om saker kring frakten. Cameranu.nl kontaktade dem i Sverige och löste allt. Kundtjänst från Cameranu ringde upp mig personligen för att berätta vad som händer och inte händer. De sa också att om inte UPS levererar i tid så kommer de att ersätta mig.
UPS kom tre timmar efter samtalet.
Cameranu harven helt outstanding kundtjänst o support.
UPS kan dra röva i koks!

.

Samma sak for mig. Jag tycker de ar mycket hjalpsamma. Sen korde de till andra sidan staden dar jag bor och lamnade paketet till min far

Jo det ar normalt. De har ringt mig minst 10 ganger tidigare. Ofta nar jag jobbar sa lamnar de da paketet till min arbetsplats nar de skulle till min bostad
Vad som är normalt verkar ha väldigt olika innebörd även för UPS. Väldigt många olika varianter på hur smidiga de är. Allt från att de rent ut sagt ljuger till att de är helgon.

UPS har sina regler pga av omfattande bedrägeriförsök. Korkade eller ej. Du vill nog inte de ska ställa ditt paket utanför dörren. Eller påstå de levererat något du aldrig fått.

UPS har utlovade leveranstider, särskilt när du betalar extra för detta.
När de sen ljuger och påstår att de ej har varan trots att den legat 48 timmar i deras egna Sverigeterminal så... Och två olika människor på kundsupporten försökte hitta på egna svar. Det handlade om att någon missat ta med paketet två ggr. De ville inte betala tillbaka den extra kostnad vi gett för snabb leverans. Då sa cameranu att gör inte UPS det så skall vi fixa det.
Är man inte på firman vid leveransen själv så är ju det någonting helt annat. Självklart skall de ej ställa saker på utsidan då.
Jag har tidigare också haft leveransproblem med UPS.
När de uppenbart ljuger och försöker hitta på saker istället för att säga sanningen, vem som helst kan göra fel, har inga problem med det, men då skall vederbörande också rätta till det.
Flera kolleger jag talat med anlitar aldrig UPS mer heller.

Om nån har bra erfarenheter säger jag bara Grattis!

UPS har sina regler pga av omfattande bedrägeriförsök. Korkade eller ej. Du vill nog inte de ska ställa ditt paket utanför dörren. Eller påstå de levererat något du aldrig fått.

Det omfattande regelsystemet verkar ju vara klart varierat. Ibland kan inte UPS ens ringa upp för att kolla vilken portkod som gäller till ett hyreshus. (vilket kan omöjliggöra överlämning även om man är hemma)
I andra fall lämnar de över paket till en helt annan adress till någon som inte är adressat på försändelsen.( baserat på ett mobiltelefonsamtal )

Nä jag kör på Posten Paket om jag får välja.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar