Annons

Camera Raw till Elements 6.0

Produkter
(logga in för att koppla)

NS-photo

Ny medlem
Nu är det så att jag tänkte börja fota lite smått i RAW (har gjort den innan, men hade inget bra redigeringsprogram) och jag har funderat mycket över Camera Raw plugginen till Elements
6.0 som visst ska fungera. Fotar med en Nikon D7000.

Jag har hittat den till Windows, problemet är att jag har Mac.
Så om någon vänlig själv skulle kunna hjälpa mig så vore det extremt uppskattat!

kommer inte fungera

När det gäller Elements 6.0 och dess camera raw, så kommer det inte att fungera.

Detta för att när Adobe släpper en ny version av sina programvaror så slutar de med uppdateringar för sina "förlegade" program.

Du behöver nyaste (är väl 9:an) för att få det att fungera.

Alternativt är att du använder Nikons egen programvara ViewNX2, konverterar bilderna till TIFF och sen tar in dem i ditt PSE 6 , vet flera som jobbar på detta sättet.

Nu är det så att jag tänkte börja fota lite smått i RAW (har gjort den innan, men hade inget bra redigeringsprogram) och jag har funderat mycket över Camera Raw plugginen till Elements
6.0 som visst ska fungera. Fotar med en Nikon D7000.

Jag har hittat den till Windows, problemet är att jag har Mac.
Så om någon vänlig själv skulle kunna hjälpa mig så vore det extremt uppskattat!

Vad jag kinde får fram så för att köra Camera Raw till D7000 med Elements för MAC så måste du uppgradera till Elements 8.
Vad du annars måste göra är att dra ner och köra med DNG-konverter. Sen kan du öppna i Elements 6.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto