martinot
Aktiv medlem
Innan tråden urartar från ämnet och tjafset börjar om det enas förträfflighet eller det andra, vill jag säga att jag använt EM1 mkII en tid nu.
Tycker inte det är något direkt tjafs (tråden är till för diskussion), men det kanske beror på hur intresserad man är av diskussion (eller hur känsligt lagd man är). Har själv nästan "alla" system, eller iaf. flera, och upplever att det är många andra i den här tråden som också har det så.
Just pga. att inget är absolut bäst och mest förträffligt i alla sammanhang, och för alla.
Det är bara olika bra kompromisser.
Så enkelt är det (IMO).
Har själv 6-7 stycken m43-hus (alla Panasonic), som jag använt de sista tre åren, och är jättenöjd för det mesta och i stort med m43 (i förhållande till just storlek, vikt och pris).
Vill du ha praktiska bildresultat kan du skicka ett PM. Då kan du få några filer samt utskrifter (A3) på bilder som jag tagit.
Jo, bilder är bra att jämföra, men då skall man också helst ha tagit samma bilder vid samma tillfälle, men med olika system, för att objektivt kunna jämföra dessa (men finns flera bra sådana källor på nätet, inklusive RAW-filer, som man kan ladda hem och kika på).