Hazel Crane_
Medlem
Är det värt att byta en nikon d60, 18-55, mot en canon 1000d, 18-55?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den har ju inte det! =( Min d60 är min första system kamera, så den är ju liksom basics of the basic. Hade ingen aning om att inbyggd autofokus var super bra att ha liksom...
Men har tänkt på det där med att åka till affärer... Objektiven är ju inte kopplade till en kamera eller så.. Hur ska jag veta vad som är bra?! Liksom, bara för att den kostar 3000 kanske den inte är vad jag vill ha... Får man prova med en kamera om man frågar? =P
Den har ju inte det! =( Min d60 är min första system kamera, så den är ju liksom basics of the basic. Hade ingen aning om att inbyggd autofokus var super bra att ha liksom...
Men har tänkt på det där med att åka till affärer... Objektiven är ju inte kopplade till en kamera eller så.. Hur ska jag veta vad som är bra?! Liksom, bara för att den kostar 3000 kanske den inte är vad jag vill ha... Får man prova med en kamera om man frågar? =P
Tackar för dom hjälpbara länkarna xD
Jag menade inte att den inte har autofokus, det sitter ju såklart i objektivet. =P Menade att den inte har inbyggd autofokus i kamerahuset, och objektiv utan autofokus är ju billigare, så därför jag tyckte att det kunde vara en investering liksom.