thomasmarquart
Aktiv medlem
Under varje bild visas "Copyright © <Fotograf>" och jag antar att det är för att påminna att fotografen äger alla rättigheter. Nu finns det vissa som ställer sina bilder under en Creative Commons (CC) licens och hela meningen är att folk kan enkelt använda bilderna utan att göra avtal med fotografen. Men som det är nu, så tror man automatiskt att man inte kan använda bilderna.
Jag vill inte diskutera CC här (det görs redan) men föreslå att införa ett nytt fält i bildegenskaper där man kan välja alternativer till standarden (som kan ju vara "Copyright ©"), så att denna rad byts ut mot motsvarande CC-licens.
På det viset skulle man kunna se på en gång om man får återanvända en viss bild.
Jag vill inte diskutera CC här (det görs redan) men föreslå att införa ett nytt fält i bildegenskaper där man kan välja alternativer till standarden (som kan ju vara "Copyright ©"), så att denna rad byts ut mot motsvarande CC-licens.
På det viset skulle man kunna se på en gång om man får återanvända en viss bild.