Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta upp sig från Nikon D80

Produkter
(logga in för att koppla)

barajagjohanna

Aktiv medlem
Jag köpte en begagnad D80 för 1,5 år sedan. Den börjar nu vara lite slö... ibland trycker den inte av och även om jag väldigt snart brukar få det att fungera, så känns det inte jättebra, särskilt inte med tanke på att jag ska fota ett bröllop i sommar.

Jag har tänkt att byta upp mig ett tag, men kommer liksom inte på vilken kamera jag ska ha. Jag är ingen fotograf, utan en journalist som älskar att fota. Det händer att jag fotar i jobbet, men det är ytterst sällan. Jag fotar mest för min egen skull. Därför kan jag inte betala hur mycket som helst.

För något år sedan fick jag tips om att D90 var nästa kamera. Men jag vet inte... är det verkligen så stor skillnad mellan dem? Och D90 känns som att den snart blir passé också.

Oerhört tacksam för lite tips!
 
Det du behöver veta är vilken budget du har att röra dig med.

D90 är som du säger på väg ut men den är ändå avsevärt bättre än D80. Har du en tight budget är den ett bra alternativ.

Har du lite mer att lägga ut är ju D90:s efterträdare D7000 ett bra alternativ.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.