Lionheart
Aktiv medlem
Jag är sedan snart ett år tillbaka en ägare av Minoltas Dimage A1 och har varit hyffsat nöjd med den under tiden. Det jag varit missnöjd med är den ibland strulande autofokus, samt att skärpan inte alltid blir så bra. Dessutom är ju bruset i högre ISO-tal inget att skryta om direkt.
Nu har jag läst nästan varenda artikel om D70 och lusläst foruminläggen här för att kunna bilda mig en uppfattning om kameran som kanske kommer att bli min digitala dröm. Jag har varit ganska inställd på att byta upp mig till Canon 10D men det landar närmare 20 000 för att få den inkl. ett bra objektiv.
Om jag nu istället siktar in mig på Nikon's D70 så kan jag komma betydligt billigare undan och förhoppningsvis få lika bra bilder och professionella funktioner.
Viktigt för mig:
1. Snabb autofokus även i dåliga ljusförhållande
2. Lågt brus i högre ISO-tal (såsom med 10D)
3. LCD:n ska vara bra och högupplöst
Vad anser ni som nu köpt er D70. Någon av er som haft en Dimage A1 eller en EOS 10D innan?
Kan ni jämföra och säga om det kommer bli bättre för min del om jag byter upp mig.
Tack för alla tips!
Nu har jag läst nästan varenda artikel om D70 och lusläst foruminläggen här för att kunna bilda mig en uppfattning om kameran som kanske kommer att bli min digitala dröm. Jag har varit ganska inställd på att byta upp mig till Canon 10D men det landar närmare 20 000 för att få den inkl. ett bra objektiv.
Om jag nu istället siktar in mig på Nikon's D70 så kan jag komma betydligt billigare undan och förhoppningsvis få lika bra bilder och professionella funktioner.
Viktigt för mig:
1. Snabb autofokus även i dåliga ljusförhållande
2. Lågt brus i högre ISO-tal (såsom med 10D)
3. LCD:n ska vara bra och högupplöst
Vad anser ni som nu köpt er D70. Någon av er som haft en Dimage A1 eller en EOS 10D innan?
Kan ni jämföra och säga om det kommer bli bättre för min del om jag byter upp mig.
Tack för alla tips!
Senast ändrad: