Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Byta system pga ett objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Håller med ! Fotade en kungsörn här i skåne igår och fick också beskära med skärpeförlust som följd ! Men va fan då ! Skiter väl i om nån klagar på skärpan sedan ! Nu var jag rätt nära med 300mm,men större kan det alltid bli ! Men skärpan på orginalen var perfekta !

Hehe ja det behövs 800mm+ oftast för att vara nära nog men det skapar ju andra problem i form av vikt, pengar osv. Nåja, jag är nöjd med hur mycket jag faktiskt kan croppa och 400an är aldrig för stor för att behövs stanna hemma när jag skådar. Kul 300an är skarp :) är ruskigt sugen på 300 2.8 med 2x konverter men kommer dröja då 400an funkar så här bra

Hehe ja det behövs 800mm+ oftast för att vara nära nog men det skapar ju andra problem i form av vikt, pengar osv. Nåja, jag är nöjd med hur mycket jag faktiskt kan croppa och 400an är aldrig för stor för att behövs stanna hemma när jag skådar. Kul 300an är skarp :) är ruskigt sugen på 300 2.8 med 2x konverter men kommer dröja.

Ja ! Nu har jag ju 70-300VR ! Hehe ! Men den är helt ok för sånt här,gäller att smyga och komma nära bara !

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar