Annons

byta nikonsystem till canon

Produkter
(logga in för att koppla)
Makten skrev:
Ljusstarka vidvinklar existerar inte till APS-C tyvärr. Det är en grymt stark anledning att jag själv skulle vilja ha FF.
Skärpedjupet hos en 35/1,4 på FF skulle kräva ett 24/1,0 på APS-C. Lycka till...

Eller varför inte motsvarande för 50/1.2 och 85/1.2:

30/0.7 och 50/0.7
 
Makten skrev:
Ljusstarka vidvinklar existerar inte till APS-C tyvärr. Det är en grymt stark anledning att jag själv skulle vilja ha FF.
Skärpedjupet hos en 35/1,4 på FF skulle kräva ett 24/1,0 på APS-C. Lycka till...

Ibland när jag är ute på en promenad så brukar jag ta med mej endast en optik, ofta en fast brännvidd, tex 35/2. möjligheterna till en "bra" bild med den gluggen är närmast oändliga. Tar jag med mej två gluggar, tex en 85:a också så har jag tamejf_n fullt upp, om jag är tillräckligt kreativ vill säja! Jag är naturligtvis på intet sätt någon speciellt bra fotograf (har oändligt mycket att lära), men jag har upptäckt att kreativiteten flödar med begränsat utbud i väskan. Dessutom har jag upptäckt att det är jäv__igt mycket roligare att fota på det sättet (Obs hobbyfoto). Proffsfotografer har naturligtvis andra krav.

Ställer mej dock på kant till de som tycker att optikutbudet till APS -sensorn är otillräckligt.

/K
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.