Jag har kört coppermine ett tag, tyckte det var fruktansvärt fult, svårtmanövrerat för besökarna och buggfyllt. Inga av mina tittare fattade hur dom skulle göra, en miljon alternativ och plottrigt. Vill man ändra något och börjar titta i koden är det katastrof. Inte konstigt att det är mycket buggar.
Bytte sen till Gallery2, lite enklare för användarna. Man kan gömma många av funktionerna vilket gör det hela lite lättare. Men det är struligt att få in bilderna och sorteringen är hur komplicerad som helst. Gav upp.
Bytte till Zenphoto. Otroligt snyggt, rent och superenkelt. Använder sig av ajax vilket gör att det fungerar mycket smidigt, men klarar bara en bråkdel av vad dom andra gör. Supporten är dock obefintlig, efter en uppgradering så gick hela admin delen sönder. Sökte efter hjälp i deras forum men fick inget svar efter flera veckors väntande. Gav upp.
Kör nu flickr, fungerar utmärkt, förvånandsvärt snabbt. Finns en miljon plugins och album script till det och hittils är det en vinnare, men jag har inte kört det så länge.
Hur som helst så var iallfall Coppermine helt klart sämst.