Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Brusnivåer
- Trådstartare Bengt54
- Start datum
Makten
Aktiv medlem
Det kan nog vara en viss skillnad ändå, med tanke på att kamerorna har olika utläsningshastighet. Troligast är att D200 som är snabbast också brusar mest. Frågan är om skillnaderna är så stora. Jag har faktiskt ingen aning, men det bör kunna skilja även om sensorn är precis samma.Bengt54 skrev:
Jag har sett en massa inlägg om brus i olika kameror.
Som jag har förstått saken så har bla annat Nikon D200 och D80 samt Sony A100 samma sensor.
Om man då fotograferar i raw-format har man några skilnnader då eller det gäller bara om man använder kamerans jpg-ovandlare?
Bengt54
Aktiv medlem
Jag tackar för ditt svar...det visar ju att det inte är helt enkelt det här.
Frågan för mig uppkommer genom att jag tänker byta upp mig till någon av ovanstånede modeller. Jag har tidigare ett minoltasytem (analogt) och det ligger ju då närmast till med Sony. Jag fotar redan idag enbart i raw-format
Frågan för mig uppkommer genom att jag tänker byta upp mig till någon av ovanstånede modeller. Jag har tidigare ett minoltasytem (analogt) och det ligger ju då närmast till med Sony. Jag fotar redan idag enbart i raw-format
Makten
Aktiv medlem
Jag vet inte, utan antar bara, så du bör nog vänta på svar från nån expert;-)Bengt54 skrev:
Jag tackar för ditt svar...det visar ju att det inte är helt enkelt det här.
Har du många objektiv så är det nog vettigt att stanna hos Sony. Dessutom har den ju bildstabilisering, vilket ju är trevligt
Annars ligger D200 helt i en klass för sig när det gäller känsla och kvalitetsintryck tycker jag. Dock är den ganska stor och tung, vilket inte nödvändigtvis är nåt som är bra. För mig passar det, eftersom jag har rätt stora händer.