Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Brus E-500
- Trådstartare Discover
- Start datum
.Z.
Aktiv medlem
Det är inte stort & är bara ett problem över ISO 800. Om du inte kommer att använda känsligheter över det så är problemet obefintligt...
Däremot så tycker jag att E-500:as problem är den lilla sökaren, ynklig helt enkelt.
Bortsett från detta så är det en mycket prisvärd kamera om man dessutom kan köpa den i det fina paketet med två zoomar, ja då är den ett klipp!!!
//Larsa
Däremot så tycker jag att E-500:as problem är den lilla sökaren, ynklig helt enkelt.
Bortsett från detta så är det en mycket prisvärd kamera om man dessutom kan köpa den i det fina paketet med två zoomar, ja då är den ett klipp!!!
//Larsa
Knight Palm
Aktiv medlem
Jag har den lite äldre och nu utgångna kameran E-300, som har samma sensor som den i nyare E-500. E-500 har dock en förbättrad brusreducering för .JPG. Man kan minska problemet med brus på höga ISO med att använda stativ och långa exponeringstider, dyrare och ljusstarkare optik, men framförallt genom att fota RAW och brusreducera vid efterbehandlingen i datorn. (Se även till att helst överexponera vid användandet av ISO1600, för att få bästa förutsättningar för sensor och A/D-omvandlingen).Discover skrev:
det sägs att den har stora problem med brus på höga iso tal,hur stort är det problemet??
Jag använder Olympus Studio i läge High Function, rattar in Noise Cancellation och False Color Suppression. Det ger underlag till att senare minimera brus i program såsom Noiseware, NeatImage, eller Noise Ninja. (Jag kör gratisversionerna av dessa, vilket räcker gott och väl för de fåtal tillfällen jag behöver ta till dessa).
Jag vill inte säga att brus är ett stort problem med min E-300, jag har nu haft min kamera i över 1,5 år och tagit över 6300 bilder. Hade bruset varit ett problem, så hade jag kompletterat min kamerväska med ytterligare en kamera, och i så fall med t.ex. en Canon 30D. Men sen hade jag även fått fundera på vilken ljusstark optik jag skulle ha till den, för att det skulle bli en väsentlig skillnad i mitt fotande.
För att maximera det dynamiska omfånget i mina bilder, försöker jag dock köra det mesta på ISO100 och ISO200, vilket resulterar i att färgerna och bildkvaliteten genom mina objektiv då blir som bäst. Många refererar till Olympus färgåtergivning som mycket bra, vilket jag bara kan instämma i.
P.S. Instämmer även i att det dubbla zoom-kitet är mycket prisvärt!