PMD
Aktiv medlem
Vad skulle systemkameratillverkarna göra, menar du? Skulle fler självporträtterande mobilkameraanvändare köpa systemkameror om det gick att kopiera bilder från systemkameran till (a)sociala medier? Jag är något tveksam. För att bry sig om att bära på en systemkamera och flera objektiv behöver man ha ett fotointresse, och det är faktiskt inte riktigt samma sak som att gilla att lägga upp bilder på nätet. (Det gäller även om kameran och objektiven är m4/3-grejer, som ju är det minsta vettiga man kan köpa).Men trots det så tycker jag Tony har en poäng för de som är uppfödda med telefonfoto borde man nog anstränga sig lite mer då en del av dem faktiskt är framtidens systemkameraanvändare.
För att göra det bekvämt att lägga upp bilder behöver kameran ha ett mobiltelefonabonnemang och hur många är beredda att ha dubbla sådana bara för att kunna ladda upp bilder från sin systemkamera direkt när bilden är tagen?
Går det inte att lägga upp bilder på Instagram via en websida?Man kan självfallet överföra bilder till telefonen också men jag tycker de skulle göra det möjligt att ladda ner vilka appar som helst och göra exv. även Instagram tillgängligt.