Annons

bra surfkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Green90

Avslutat medlemskap
jag hade tänkt börja filma surfing och skulle behöva ha lite tips och råd om vilken kamera jag ska använda mig av.

jag ska alltså inte surfa själv och inte filma från land, jag tänkte simma i vattnet och filma. har inge direkt erfarenhet av foto eller kameror så det behöver inte vara värstingkameran. En bra kamera för en nybörjare som tål vatten och kan filma i HD. Försöker undvika GO PRO, vill ha en stadigare kamera där jag helst kan se i en display vad jag sysslar med

jag hade tänkt börja filma surfing och skulle behöva ha lite tips och råd om vilken kamera jag ska använda mig av.

jag ska alltså inte surfa själv och inte filma från land, jag tänkte simma i vattnet och filma. har inge direkt erfarenhet av foto eller kameror så det behöver inte vara värstingkameran. En bra kamera för en nybörjare som tål vatten och kan filma i HD. Försöker undvika GO PRO, vill ha en stadigare kamera där jag helst kan se i en display vad jag sysslar med

Varför inte en Gopro, du kan ha en lcd, den filmar i HD och den är vattentät? Låter som perfect match för liten peng.

Beror på hur gammal GoPro du kommer söka efter.
Söker du nu efter till exempel Black Edition så är det Wifi kompatibelt så att du kan ordna med att att se hur allt filmar innan du sätter ut på vattnet.

Men jag vill slå ett slag för Sony AS100V som är en väldigt bra kamera som är riktigt fint i lågt ljus. Den är inte lika skarp som GoPro på längre avstånd, samt har de fortfarande problem med ljuset som blir konstigt om man inte ställer in den för undervattens fotografering.

En video som förklarar det mesta i skillnader.
https://www.youtube.com/watch?v=N5WXCyLfATg

Jag hade personligen tagit Sony för att den även har inbyggd bildstabilisering och att den har den vanliga skruvfästet och kräver inte specialtillbehör. Batteriet är ett av de vanligaste Sony batterierna så det finns flera tillverkare att välja mellan när det kommer till det formatet.

Men om du nu vill ha fast den på kroppen ta gopro för det är nog det enda fästet som passar bra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar