Annons

Bra skola, någon som vet?

Produkter
(logga in för att koppla)

p.widegren

Aktiv medlem
Hallå, undrar helt enkelt om det är någon som vet om någon bra folkhögskola eller liknande som erbjuder "förberedande fotoutbildning"? Om möjligt så skriv gärna in en länk till skolans hemsida...

Tacksam för alla svar!

MvH Paul
 
Jag har rekommenderat denna skola förut och gör det ingen.
Jag har god erfarenhet ifrån den Norska folkhögskolan och berättar gärna om den, om det är av seriöst intresse. (Den Norska är inte som den Svenska, mm).


http://www.lofoten.fhs.no/





/Niclas,
 
...

tack så mycket för svaren! Håller på att käsa om skolorna ni rekommenderade nu, kanske hör av mig till er senare med lite frågor. Hur som helst, tack ska ni ha!

/Paul
 
Institut de Estudis Fotografics de Catalunya
(www.iefc.es)
jag gar tredje aret och ar valdigt nojd.
den ligger i barcelona och man bor kunna spanska da utbildningen ar hetl pa spanska forsta aret och katalanska/spanska resterande.
man kan aven lasa fristaende kurser.
kravs inga forkunskaper och inget intradesprov.
CSNberattigat.

MVH
sara
 
Det jag funderar lite på är krav för att komma in på alla dessa kurser och utbildningar. Tror det var på kulturamas hemsida jag läste att man bara skulle bifoga 3st svartvita bilder i sin ansökan. Krävs det inga betyg från gymnasiet eller dyligt? Samma med folkuniversitetet och de flesta andra fotokurser/utbildningar jag kollat på.

Tack.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.