Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra objektiv till 350D, till konserter

Produkter
(logga in för att koppla)

Linnéa-Pettersson

Avslutat medlemskap
Jag, fattig student, funderar på att skaffa mig ytterliggare ett objektiv till min canon 350D. Har endast kitobjektivet sen innan. Skulle vilja ha ett med ganska mycket zoom, men har ingen koll på de märkena som inte är canon d.v.s. sigma o.s.v.
Jag tänker använda objektivet mest till konserter, där mitt 18-55 inte kommer tillräckligt nära.
Så nu kommer min fråga till Er, vilka "fejk"-objektiv anser Ni är bäst?
Var får man mest för pengarna?
Dessa med bildstabilisator, är de något att ha?


Tack på förhand!
Linnéa
 
Ett Sigma 70-200/2,8 EX HSM är ett trevligt objektiv. Läs gärna recensionerna om detta plus det som inte står DG på. I princip samma objektiv med samma mekaniska konstruktionsproblem att ta hänsyn till.

Bildstabiliserande objektiv är grymmt trevliga.. Jag hittade dock inget Canon EF 70-200/2,8 IS USM i tomtesäcken i år heller. Kosatr väl en månadslön eller så i inköp för en industriarbetare eller vad man nu har för jämförelsetal före skatt...
 
Fejk-objektiv?

Bildstabilisering hjälper väl kanske inte så enormt mycket på konserter eftersom motivet ofta rör på sig.
 
Det är nästan omöjligt att inte rekommendera Canons helt underbara 85/1.8. Det måste vara helt perfekt för konsertfoto och av mycket hög kvalitet till hyfsat lågt pris. Tyvärr är det väldigt svårt att hitta begagnat - få vill sälja det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.