ANNONS
Annons

Bra fotoställen i Landskrona?

Produkter
(logga in för att koppla)

fluffan

Aktiv medlem
Brukar besöka mina föräldrar nere i Landskróna emellanåt, vilka är era fotografifavoritställen i Landskrona.

Tänkte ta med kameran nästa gång och fotogrrafera lite.

Brukar passa på att promenera vid havet när jag är där, från Citadellen till Borstahusen.
Tänkte besöka Ven i sommar, båten går ju från Landskrona.
Har inte vandrat i Hilleshögs Dalar ännu, men det blir nog av framåt sommaren.

Om Ni skall ut på riktig promenad, föreslår jag Glumslövs backar, inte så långt ifrån Landskrona, med en otroligt vacker natur

// Anders

Om du ska fota inne i stan kan jag föreslå Gamla vattentornet, varvet med kranarna eller citadellet. Jag gillar detaljbilder på "Tuppaskolan", numera bostäder. Men i alla fall en trevlig byggnad.

När du åker över till Ven så ta en promenad över ön. Många trevlig hus och miljöer på vägen till Backafall. Tillbaka kan du ta Hästvagn :)

Annars är Glumslövsbackar trevligt precis som Anders säger.

Har du tagit dig till Glumslövsbackar och har tid och ork kan du ta bussen eller vandra vidare till Råå som är en tevlig gammal fiskeby strax söder om Helsingborg.

Ja, på vägen dit passerar du Rydebäck med sina trevliga sandstränder. ..

Nu blev jag ju sugen på en tur till Landskrona igen...

Ni glömde borstahusen...

Fast förmodligen så har min idylliska minnesbild från barndomen etsat sig fast och ger en felaktig bild av hur det ser ut idag.. ;)

Jag kan inte läsa... har suttit framför skärmen hela dagen... måst..lägfga...mig..nu...

ANNONS