Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra fotoskrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

granen87

Medlem
Hej någon som kan rekommendera en fotoskrivare, helst av märket Canon och helst inte av HP.

Vill ha en skrivare som skriver ut bilder med högsta kvalitèt för oss privatpersoner som inte är villig att betala mer än 5000:- för en fotoskrivare.

Sen vill jag gärna att fotoskrivaren ska ha stora patroner där mycket färg får plats, inte som nu på min HP photosmart 8150 som klarar av o skriva ut 15 A4 papper innan färgen tar slut.

har hört att fotoskrivare med flera patroner än 2-3 är bra? är det så?

//Robin

Canon pixma 6700D köpte jag i somras. Den ger riktigt bra bilder tycker jag. Dock får jag ibland lite grönstick i bilderna, men det kan bero på att jag inte kalibrerat skärmen ännu, vilket jag skall göra inom kort.
Men bildkvaliteten har jag inget att invända mot.

Jag hade epson R800 som alternativ, den ger också mycket bra bilder.
Men den är dyrare än 6700D både i inköp och i förbrukning, därför valde jag canonskrivaren.

Hoppas detta kan vara till hjälp för dig.

Lycka till!
Hernik

Du kan hitta en Canon IP4200 - IP4300 - IP4500 för ca 1000-lappen. Den är kanon..... Alla tre är egentligen samma skrivare men i olika årsmodeller...... Det som skiljer dessa mot tex Canon ip6700 är att 6700:an har några extra färgpatroner som i teorin skall ge mjukare (bättre) övergångar i färgerna. När jag testade IP4200 mot 6700:an så såg jag ingen tillräckligt stor skillnad som motiverade skillnaden i pris. 6700:an är ju dessutom dyrare i driftskostnad då den har fler färgpatroner.......

6700:an är, förutom fler färger, snabbare, har en liten display för förhandsvisning av bilderna om jag minns rätt och ett antal andra meningslösa fineser (för mig vill säga) som inte motiverade det högre priset

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar