Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra fotobutik i Malmö?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tmax

Ny medlem
Hej, kan någon tipsa om någon bra fotobutik i Malmö där personalen vet vad de pratar om och kan hjälp till att välja rätt kamera? Och där man också kan känna på kamerorna och få de demonstrerade. Det jag är intresserad av är någon av de "billigare" DSLR eller kanske någon av 8-megapixlarna.

YFO är en proffsbutik men väldigt seriös och där blir du alltid väl bemött.

Annars är det Mattssons Foto i Lund som gäller. Det är en stor butik som har det mesta hemma på hyllorna så att man kan få klämma ordentligt.

Lite offtopic, men den här tråden passar ganska bra till min fråga.

Det är så att jag ska fara ner till Malmö den 15:e och måste få min D70 blåst från damm, det är väldigt mycket damm på sensorn, och jag funderar var jag ska göra det, vill gärna vara med och se hur dom gör om det går. Någon som vet vad det kostar?

tamino skrev:
Det är så att jag ska fara ner till Malmö den 15:e och måste få min D70 blåst från damm, det är väldigt mycket damm på sensorn, och jag funderar var jag ska göra det, vill gärna vara med och se hur dom gör om det går. Någon som vet vad det kostar?

InterVision heter Den auktoriserade Nikonreparatören i Malmö. De håller till ganska bra bit utanför centrum. De är bra vad jag vet. De brukar ha annons i FOTO.

Varning för Intervision. Lämnade in kameran för justering och de gjorde i princip av med den. Svarade "Ingen aning" när jag frågade vart min kamera befann sig (i Stockholm skulle det visa sig).

Dessutom tog äventyret månader.

Dom vill 800:- (!!!) på intervision. Inte klokt.. :( Men tack för tipset.

Okej, jag har inte lust att få min kamera borttappad, och särskillt inte för så mycket pengar ;)

Senast ändrad:
Eller så går du in på YFO och köper prylar som verkligen är bra för en femhundring. Då kan du göra rent flera gånger.

Sensorrengöring kostar lite olika beroende på om de bara ska göra rent på AA-filtret eller om de även ska göra rent under det (och det kan man inte så lätt göra själv).

/M

Hade jag kanske kunnat.. -funderar- Men känns som att jag först vill se hur någon som kan gör det. Kan man låta dom på YFO rengöra den tro?

Jag lämnade in min 20d på Kamerateknik för att få den rengjord från damm och skit. Dom gjorde det på 5 min medans jag väntade och det kostade 275 kr. Dom ligger på gågatan samma sida som pizzahut

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar