Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra bildbyrå

Produkter
(logga in för att koppla)

miniman

Aktiv medlem
Hej...

Mitt drömyrke är att bli fotograf och vill nu börja hitta kontakter och en väg in i det hela.

Jag skulle vilja hitta en bra bildbyrå där man kan börja sälja lite bilder.
Någon som har tips på en eller flera bra byrå(er) eller om det är något speciellt man ska tänka på?

Tack på förhand
Mvh Albin

Jag är också med i sheep men lägger inte upp nya bilder längre. Säljer inte jättemycket där men det har blivit några bilder. En bra bildbyrå att börja med. Har nyligen gått med i en större och enligt mig bättre bildbyrå som heter futureimagebank. ( http://www.futureimagebank.com ) Kan verkligen rekommendera den om man tar den typen av bilder.

/Fabian

Tack för era tips... Ni får gärna fortsätta att tipsa om aktiva bildbyråer!

Den har även dykt upp en annan fråga.
Hur tar ni betalt av era kunder?
Har ni egna företag så ni kan fakturera eller gör ni på annat sätt?

Ja, eget företag (enskild firma) är att föredra. Bildbyrån meddelar hur mycket man skall ha för varje såld bild och så fakturerar man bildbyrån beloppet.

www.mostphotos.com

www.mostphotos.com

nystartad men det ser väldigt lovande ut.
mycket pengar till fotografen per såld bild och möjligheten att sätta egna priser på dem där extra fina bilderna!!

mvh Amin

Re: www.mostphotos.com

Amin skrev:
www.mostphotos.com

nystartad men det ser väldigt lovande ut.
mycket pengar till fotografen per såld bild och möjligheten att sätta egna priser på dem där extra fina bilderna!!

mvh Amin

Den tycker i alla fall inte jag ger ett seriöst intryck, blandad svenska och engelska? Röstning och betygfunktion?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar