Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bröllopspriser?

Produkter
(logga in för att koppla)
Problemet med heldagar för 25000kr är att ALLT måste vara helt PERFEKT. missa en sak o det är kontraktbrott mer eller mindre..

så det är kanske inte så konstigt ifall folk tar hutlösa priser, fotografen måste vara på spänn 12-14 timmar.. knappt kunna gå på toa..

I mitt pris ingick två rullar film med framkallning, resa och två timmars jobb smat tre förstorningar. Jag räknade med att låta labbet göra kopieringsjobbet. Det var som sagt innan hälften av bilderna blev förstörda. Brudparet får även de 10x15 kopior som jag anser vara okej. (Det är ju lika dyrt att framkalla kopior som en kontaktkarta.)

Men detta är som sagt ett kompispris. Hade det varit någon okänd så hade nog priset hamnat uppåt 3000-3500:- skulle jag tro. Då hade jag också tagit någon rulle till.

Timpriserna jag angav tidigare ska väl igentligen vara plus moms om man ska vara riktigt petig.

Den andra fotografen som jag skrev om tog som sagt 9.000:- för en timmes jobb på plats och en rulle mellanformat. Hon är iofs så pass duktig att hon kan ta det och behöver inte mer film.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar