Annons

Bröllopsfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)
samtliga gäster sett uppifrån...(taget från en balkong) brudparet står och skålar längst fram.

Bilagor

• folk2.jpg
    folk2.jpg
    47.9 KB · Visningar: 288
brudparets händer med de glittrande ringarna. brudbuketten som bakgrund.

Bilagor

• ring1.jpg
    ring1.jpg
    47.9 KB · Visningar: 288
På lappen står :

"Ikväll ska vi glädjas med Monica och Lasse, njuta av trevligt sällskap, god mat och ha riktigt, riktigt roligt! Låt oss tillsammans göra denna fest till ett oförglömligt minne för vårt brudpar. Så släpp loss, bjud till och låt festen börja!
Toastmastern och toastmadame
Joachim och Nicole"

Jag tyckte att det var en fin hälsning till alla gäster så jag placerade kortet på bordsdekorationen som ett av alla minnen från bröllopsmiddagen. (På orginalet syns texten jättebra)

Bilagor

• ros1.jpg
    ros1.jpg
    48.6 KB · Visningar: 279
en av många, många bilder på brudparet i den stora parken där de vigdes utomhus.

Bilagor

• puss1.jpg
    puss1.jpg
    48.8 KB · Visningar: 269
Det var skönt att höra att det gick bra, jag som flera andra blev nog lite nervösa inför ditt uppdrag - men med förutsättningarna att det annars inte blivit några bilder så förstår jag att du var lugnare än vi....

Bilderna såg fina ut. Jag gillar speciellt närbilderna och den över alla bröllopsgästerna ovanifrån - mycket roligare än vanliga gruppkort framifrån. Att fotografera i stark sol är inte det lättaste men jag tyckte resultatet såg bra ut ändå. Möjligen var det lite djupa skuggor men det går säkert att lätta upp lite med en kväll framför datorn!

Hej anders, tack för din kommentar.
Jag håller med om det med skuggorna, håller på som bäst just nu med att försöka lätta upp dem en aning.

Kul att du tyckte om dem. jag försökte ha lite roliga ideer och inte bara ta de traditionella vinklarna. vet inte om jag lyckades men ett och annat roligt foto blev det iaf. Jag hoppas ni inte tycker att det var allför dumt att tacka ja till att fota, men brudparet var jätteglada och nöjda (de vet nog inte så mycket om hur det hade kunnat se ut med en bättre fotograf..haha)

ha en härlig dag!

Johanna

riktigt bra gruppbild!
jag brukar tycka gruppbilderna är de svåraste.. det är svårt att få alla att synas, titta och bli bra ljussatta.
samtidigt ska brudparet stå ut som dagens huvudpersoner.
här har du lyckats mycket bra!
:eek:D

Utifrån vad jag har sett så tycker jag att du har lyckats riktigt bra! Kul gruppbild, lite annorlunda och inte lika "tråkig" som gruppbilder kan bli! :)
Du har säkert många fina bilder från bröllopet!

hej

Tack så mycket för era snälla och positiva kommentarer, känns jätteroligt! Jag var själv lite osäker på bilderna, så det betyder mycket att ni tyckte om dem. Nu känner jag mig mer nöjd än innan ;0)

Tack!

Vad tycker brudparet om bilderna? Är dom nöjda?

Jag gillar gruppbilden. Glöm inte att beskära bort gravstenarna i bakgrunden innan du levererar bilden.

Du verkar ha bra timing, men den tekniska kvaliteten är ganska usel. Solljus är förödande när det gäller porträttbilder. Bakgrunden är alltid viktig. Det gäller att både ha koll på motivet och bakgrunden samtidigt.

Jag tycker du är modig som kastar dig in i något som är så pass viktigt för ett brudpar som bröllopsfoto. Har du bara klargjort din kapacitet för dom så är det okej.

Övning ger färdighet. Lycka till med fotograferandet.

Hej Per! (och alla andra)

Som jag har sagt tidigare, så var det så att brudparet (min kompis mamma Monica och hennes man Lasse) bad mig att fotografera på deras bröllop, och att jag fick göra som jag ville men de skulle inte be någon annan om jag sa nej.

Jag sa ungefär tusen gånger till dem att jag inte är någon fotograf och att de inte skulle förvänta sig något alls av bildena innan jag gick med på att göra det.
De hade tänkt ta med sig sin egen enkla digitalkamera och be någon "knäppa lite bilder" och då förstod jag att de nog skulle ha glädje av mina bilder trots allt, även om de absolut inte är perfekta på något sätt. Jag fick ju inte betalt heller utan ställde bara upp för att vara snäll. Så jag tycker inte att jag tog mig vatten
över huvud när man ser på hur situationen var.

Brudparet är faktiskt jättenöjda med bilderna, de har sagt att de är överlyckliga och jättetacksamma för att jag tog dem (Måste väl bero på att de inte kan så mycket om fotografering! haha ;0) ) Skämt å sido, huvudsaken är ju att de känner sig glada över bilderna, så det är kul. Det var massa saker med bilderna som jag kände mig missnöjd med i efterhand, men brudparet tycker att det blev fantastiskt så vi kan nog tillsammans hitta ett par bilder som blev bra.

Ang gruppbilden; kul att du tyckte om idén! Förstår bara inte vad det är som du tror är gravstenar?! Paret gifte sig i en stor vacker park vid en sjö, ingen kyrka eller gravstenar så långt ögat nådde... Nu när jag tittar på den oerhört "dåliga" version som jag lagt upp här så förstår jag att det måste vara några grindstolpar i sten du tittat på. Det ser absolut inte ut som gravstenar när man ser bilden som den ska vara.

Så; bröllopsfotografering är verkligen inget enkelt, men jag har fått jättemycket bra tips av er alla och av själva erfarenheten lärde jag mig massor. Tack för att ni också tipsar om vad jag skulle ha tänkt på och gjort bättre, det är ju sådant man verkligen lär sig av!

Johanna

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar