Annons

Bröllopsfotografering från brudens perspektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Ser inget speciellt professionellt i dessa bilder (mer som ett par Joe Blow-bilder), skulle inte skada att varna för denna bröllops"fotograf"...
 
Ser inget speciellt professionellt i dessa bilder (mer som ett par Joe Blow-bilder), skulle inte skada att varna för denna bröllops"fotograf"...

Det är väl kanske också en del av besvikelsen. Jag tror min fotointresserade kusin också hade kunnat ta liknande bilder men vad vet jag - jag är inte fotograf. Kan inte fota alls. Men ser ju om en bild är bra, dålig eller mellan.
 
Tycker att du ska varna än att försvara personen. Du lär kanske kunna rädda andra personer och de är fler än fotografen.



/Stefan R. Nilsson
 
I mina ögon är det en kameraägare som har tagit bilderna, inte en fotograf. Vid sådana extremt viktiga tillfällen som bröllop går det inte att förlita sig på kamerans automatik, manuellt gäller ( i varje fall för mig). Man måste veta vad man sysslar med. Faliure is not an option. Tycker definitivt du ska varna för denne "fotograf".
 
Nu är inte min fråga direkt riktat till MrsSmith utan kanske mer till fotosidan.se och dess medlemmar..

När vi inte är nöjda med tex leverantörer/fotohandlare eller så så brukar vi oftast berätta det på forumet och då även nämna vilket företag det gäller men när det gäller en fotograf så kanske man inte gärna vill hänga ut honom. Men har han firma så borde det räknas som vilket företag som helst..eller..?
 
Om ni skulle vilja hjälpa mig att redigera bilderna vid in- och utgång så skulle jag bli er evigt tacksam. Det är verkligen jättesnällt av er. Jag kan räkna hur många bilder det är, tror inte att vi kommer upp i 20 st faktiskt. Ska jag mejla bilderna eller hur vill ni göra?

foto @ lindeconsult.se

JPEG? Jaja, det kan gå. Skicka ett par bilder så börjar vi försöka. Hur ställer du dig till om vi klipper ihop delar av klänningen från flera bilder? Plus lite annat hokuspokus?

PS. När det gäller namnet på fotografen kan jag nog hålla med dig. Att namnge honom tillsammans med denna text och bilder är ju inte direkt smickrande, snarare ligger det väl närmare förtal. Är fotografen medlem här på Fotosidan kan han ju själv träda fram, kanske skicka honom en länk till tråden så kan han själv avgöra hur han vill bemöta ;)
 
foto @ lindeconsult.se

JPEG? Jaja, det kan gå. Skicka ett par bilder så börjar vi försöka. Hur ställer du dig till om vi klipper ihop delar av klänningen från flera bilder? Plus lite annat hokuspokus?

PS. När det gäller namnet på fotografen kan jag nog hålla med dig. Att namnge honom tillsammans med denna text och bilder är ju inte direkt smickrande, snarare ligger det väl närmare förtal. Är fotografen medlem här på Fotosidan kan han ju själv träda fram, kanske skicka honom en länk till tråden så kan han själv avgöra hur han vill bemöta ;)

Jag ställer mig positiv till allt som gör att jag får en vettig bild.
 
Tråkigt att bilderna inte höll måttet! I mina ögon ser det inte ut att vara värda 10k direkt. Har du tagit upp detta med fotografen ifråga? Vad är hans svar angående kvaliteten på bilderna?

Jag ställer också gärna upp och försöker rädda de viktigaste bilderna. Skicka t.ex de fem viktigaste så kan jag se vad som går att rädda.

[email protected]
 
Jag hittade en bra fotograf till mitt eget bröllop och fick många fina bilder. Tycker det är synd om du skulle gå miste om dessa fina minnen från er stora dag.
Jag hjälper gärna till med Photoshop om du skickar några bilder till [email protected]!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 
Kikade ni inte på fotografens hemsida eller portfolio innan ni bestämde er att anlita honom?
Om inte låter det lite riskfyllt och tråkigt att ni råkade ut för dettta.

MVH Julle.
 
Kikade ni inte på fotografens hemsida eller portfolio innan ni bestämde er att anlita honom?
Om inte låter det lite riskfyllt och tråkigt att ni råkade ut för dettta.

MVH Julle.
Klart relevant fråga. Ser ut som de hittat "fotografen" på reaavdelningen på Ö&B. Men TS skriver:

Till saken hör att jag gjorde mina efterforskningar noggrant. Han hade fotat bröllop i några år - hade en hemsida med fina bilder och hade gott rykte på ett bröllopsforum.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.