Annons

Bråttom

Produkter
(logga in för att koppla)
300 mm är 300 mm oavsett objektiv om man inte grottar ned sig till axlarna i tekniska detaljer. Ingen skillnad alltså. Du kommer precis lika nära.

Mellan 55 och 70 mm är det mycket liten skillnad, inget du kommer att sakna. Det är ungefär samma skillnad som mellan 47 och 55 mm på det du har nu skulle jag tro.

Nikon 70-300 VR är helt enkelt lite bättre byggt och lite skarpare än 55-300 men båda är bra. Jag rekommenderar 70-300 VR men vill du komma undan lite billigare är 55-300 VR inte fel det heller.
 
nuy var dom slut där-.--men frågan är om de är billigare i turkiet så man ska vänta tills man kommer ner dit...försöker finna någon fotoaffär med epost i turkiet men verkar omöjligt att googla och få¨den informationen
 
Jag har egentligen ingen aning, men det skulle förvåna mig om det var billigare i en butik i Turkiet än i en gigantisk webshop i Holland.
 
Nu ligger inte den ovannämnda butiken i holland utan flevoland. Holland ligger lite längre ner än flevoland i nederlönderna.
Men dom har inte den på lager ändå.
 
Nu vet jag inte om du tycker att det är viktigare att få gnälla lite än att köpa ett objektiv billigt, men det är två månader tills du ska till Turkiet och de kommer att ha fått in och sålt slut flera gånger tills dess.
 
Då väntar jag på att dom får in ett. Försöker finna info om porto men ser inget.

Ang...gnäll...nä...jag har asperger och reager på sådana saker ....
 
Då priset är detsamma nästan går jag nog på orginal och följt tråden och många säger att tamaron inte är så bra
 
Ingen fara!

De tar € 20 för frakt och allt till Sverige.

De har höjt frakten till € 25 sedan en tid tillbaka.
Om du betalar med kort eller PayPal så tillkommer dessutom 2% på summan. Förskottsbetalning till deras bank kostar inget extra.
Objektivet som det länkades till kostar alltså € 432.48 med frakt och kortbetalning och omräknat till Svenska kronor enligt bankens aktuella växlingskurs bör det i dag sluta strax under 4000:-

Edit: Detta gällde alltså Nikongluggen. Det dök visst upp en ny länk medan jag skrev...

Edit igen: Det finns en till Nederlandsbutik som jag vill rekommendera, CameraTools.
I det här fallet blir det något billigare än CameraNU. Billigare frakt och ingen avgift för kort eller PayPal-betalning.
http://www.cameratools.com/default.asp?pageid=85&docid=118&artdetail=NI70300VR&
 
Senast ändrad:
Tamron-objektivet som jag rekommenderade har fått bra kritik. På photozone.de rekommenderar dom tom. den framför Nikon-gluggen. På Tamron-gluggen var det dessutom 5 års garanti. Men vill du hellre ha original kan jag väl förstå det...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.