Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bränna med till CD-R DVD

Produkter
(logga in för att koppla)

snowman8

Aktiv medlem
Jag har just köpt en Canon 600 D Jag har filmat (MOV) och skulle vilja skicka en CD-R med filmen till en vän. Jag har Nero 9 men den klagar att det inte går!

Jag har just köpt en Canon 600 D Jag har filmat (MOV) och skulle vilja skicka en CD-R med filmen till en vän. Jag har Nero 9 men den klagar att det inte går!

Hur stor är filmen?
Får filmen plats på en CD-R? Menar Du DVD-R?
Klarar CD/DVD av att skriva just det formatet?
Kan Du spara filen till hårddisken och kopiera den därifrån?

Kör du Windows, så kan du bara dra filen till CD enheten. Finns en inbyggd funktion för detta.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Har du för lite plats kvar på hårddisken? Du måste ha utrymme för skivavbilden för att kunna bränna, oavsett om du gör det via filhanteraren eller med Nero.

Strunta i alternativen "skapa videoskiva" eller vad det nu står. Jag tror du försöker skapa en filmskiva och då vill Nero konvertera för att kunna stoppa den i en dvd och ses som film.
Bränn filen som ren data-fil, tror du får ett alternativ i still med skapa data-skiva.
Då kan du bränna allt oavsett filformat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar