Sam Lantz
Medlem
fhe skrev:
Var har du hört talas om Zebramedia-batterier som exploderar?
Titta på första inlägget i denna diskussion...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
fhe skrev:
Senast jag kollade stod det inte Zebramedia där.Sam Lantz skrev:
Parcifal skrev:
Jag köper alltid (eller oftast) det billiga budgetalternativet i sådana här fall. Rent statistiskt tror jag att jag tjänar på det.
Anlednignen till att canon tar så bra betalt för sina är antagligen att de kan. De lever lite på myten av att orginal är bättre. Många köpare känner sig tryggare med orginal.
fjalstal skrev:
Eftersom Canon själva inte litar på sina egna produkter och vägrar hantera batteriproblem efter tre månader så litar jag inte på dom heller. Att mitt ena Canon-batteri la av berodde på att strömadaptern funkade dåligt så jag köpte piratbatterier och en Hähnel-laddare. Laddaren är rätt dyr men jag har behov av att ladda andra Canon-batterier och då är det försvarbart.
Om vad som finns i batterierna finns det ganska bra info om på batteryuniversity
Sam Lantz skrev:
Om du läser riktig noga i alla inlägg jag gjort kommer du att upptäcka att jag över huvudtaget inte nämnt Zebramedia eller nåt annat "piratmärke" heller. /Sam
Fredrik Henriksson (fhe) skrev:
Sam Lantz:
Patrik Gamberg (gameburg) skrev:
Någon som vet om zebramedias batterier har sådan?
Blev lite sugen på att dissikera;-)
/PG
Sam:
Förmodligen inte, därav explosionen... /Sam
Sam Lantz skrev:
Om du läser riktig noga i alla inlägg jag gjort kommer du att upptäcka att jag över huvudtaget inte nämnt Zebramedia eller nåt annat "piratmärke" heller. /Sam
Inte jag heller, tänkte bara fylla i att anledningen till att jag frågade om var han hört om zebramedia-batterier som exploderar var att i inlägget jag kommenterade fanns följande dialog:JalleS skrev:
Jag vill inte gräla
Powershooter skrev:
Enkelt, så varför betala 850 spänn för ett original.
Ralph L skrev:
Minoltas batteri NP-400 till A1 och A2 är precis samma batteri (fast med högre kapacitet och flyttade kontakter) som BP-511. Olympus PS-BLM1 är rätt så snarlikt också.
Här är en enkel bild av uppbyggnaden av ett BP-511, så det finns gott om möjligheter att sätta kontakterna lite hursomhelst.
Det är ju rätt mycket billigare för en kameratillverkare att köpa batterier utifrån en redan färdig "mall" än att utveckla något eget.
Powershooter skrev:
Jag köper inte pirat batterier, men jag kommer inte heller och säger åt ngn "vad var det jag sa" när motsvarande händer åt ngn annan. Det är ju var o ens privata beslut. Lycka till Mats med ditt beslut.