Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Borttagna bilder
- Trådstartare Kielmarie
- Start datum
BenkeB
Ny medlem
Raderade bilder på FS
Trist, jag gjorde samma sak i söndags, skulle städa lite i LIGHTROOM. Bildkommentarer, bilder och en bild till en utmaning i Macro försvann i cyberrymden. Man blir så besviken. Kommentarerna till bilderna är ju värda så mycket för fotokänslan! Bara att bita ihop. Det borde uppmärksammas mer hur lätt detta kan hända. Ta aldrig bort "publicerade" bilder i LR då raderas de på FS. /Hälsningar SBS Benke
Trist, jag gjorde samma sak i söndags, skulle städa lite i LIGHTROOM. Bildkommentarer, bilder och en bild till en utmaning i Macro försvann i cyberrymden. Man blir så besviken. Kommentarerna till bilderna är ju värda så mycket för fotokänslan! Bara att bita ihop. Det borde uppmärksammas mer hur lätt detta kan hända. Ta aldrig bort "publicerade" bilder i LR då raderas de på FS. /Hälsningar SBS Benke
Kielmarie
Medlem
Ja visst är det trist. Det var samma sak som hände mig. Tyckte jag kunde ta bort allt gammalt som låg i lightroom eftersom det redan var publicerat och vips så var allt borta. Jag som precis börjat våga visa mina bilder var jätteglad över att få en bild i galleriet och få så många fina kommentarer. Det ger en lite mer självförtroende. Och plötsligt är allt borta. Det borde komma en varning i lightroom innan man råkar ta bort dem. Men man lär ju inte göra om misstaget. Nu hoppas jag på att Christer kan återpublicera den i galleriet i varje fall även om kommentarerna är borta. Men det är priset man får betala för sin egne klantighet
Kielmarie
Medlem
Jag tar givetvis inte bort bildrrna från lighroom. Det jag gjorde var att jag tog bort dem från "samlingen" fotosidan eftersom jag redan publicerat dem Jag visste inte att informationen gick åt båda hållen så att säga. Jag trodde man bara publicerade genom att lägga bilderna där och för att ta bort dem från fotosidan var man tvungen att göra det inne från fotosidan. Men nu vet jag bättre.
eskil23
Aktiv medlem
En liten undran: varför tar ni bort bilderna från Lightroom? Det enda jag raderar där är bilder jag bilder jag vet (eller åtminstone tror) att jag aldrig nånsin mer kommer att använda till något.
Nu använder jag visserligen inte Lightroom, men de bilder som jag har publicerat/levererat raderar jag eftersom jag är färdig med dem.