iSolen.se
Guest
Elektrisk som i elektronisk
Digital eller analog?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Elektrisk som i elektronisk
Jag har inte "dissat" någon.Du erkänner att du är totalt inkonsekvent alltså; hänvisar till massan när det passar dig, och dissar den som argument när du har helt fel?
Ethernet uppfanns av forskningsavdelning på Xerox, dvs. Xerox parc (Palo Alto Research Center), och var från början konstruerat för att just vara helt trådlöst
Digital eller analog?
Jag kunde också skrivit "om allt annat lika", blir det tydligare så?
Elektrisk sökare, den var ny. Analog eller digital?
Det beror förstås på vems språkkänsla det handlar om. Alla har inte så bra språkkänsla.Hur ligger du till med språkkänslan då, respekterar du den?
Elektrisk, som att det inte blir någon sökarbild utan elektricitet
Det beror förstås på vems språkkänsla det handlar om. Alla har inte så bra språkkänsla.
"Språkkänsla" är f.ö. en ganska luddig term. Språkkompetens är ett bättre ord.
Om du undrar om jag tycker att folk ska få säga och skriva "spegellös" så är givetvis svaret ja. Någon annat vore ju absurt. Jag tycker bara att det finns bättre ord och att det borde uppfinnas ett bra beskrivande ord för den aktuella kameratypen som inte syftar på vad en kamera inte är.
Det finns ingen generell skillnad i betydelse mellan -fri och -lös, vilket har visats flera gånger i den här tråden.
Det är nog för att du åker hoj.
Du har visat ett antal exempel, ja, men det har visats motexempel också i tråden. Dessa har du mest ignorerat eller påstått att de inte handlar om tekniska saker (oavsett om de har gjort de eller inte).Då har du inte läst eftersom motsatsen visats med många exempel.
X-Pro2 verkar vara en mätsökarkamera. Den optiska sökaren tar inte bilden från samma strålgång som sensorn tar bilden ifrån.[...] det fins kameror med hybridsökare, X-Pro2 har både OVF/EVF, men det är inte många som hakat på detsamma, och har den kameran också en spegel för OVF, har inte koll på det.
X-Pro2 verkar vara en mätsökarkamera. Den optiska sökaren tar inte bilden från samma strålgång som sensorn tar bilden ifrån.
Men det gör såklart den elektroniska delen av sökaren.
Det finns många olika sätt att få till en sökarbild. Jag tror att de flesta av dessa är utan spegel.
Du har visat ett antal exempel, ja, men det har visats motexempel också i tråden. Dessa har du mest ignorerat eller påstått att de inte handlar om tekniska saker (oavsett om de har gjort de eller inte).
Så någon generell skillnad finns inte.
Nej, den har inte en mätsökare (åtminstone vad som normalt kallas för mätsökare).X-Pro2 verkar vara en mätsökarkamera.
[...]
Funktion/beteende: Fri: Repfritt glas, underhållsfri växellåda
Ingredienser: Fri: Sockerfri, fettfri, blyfri
Tekniska produkter utan detalj: Lös: Disklös, fläktlös, spegellös
Några halvtekniska gränsfall: Trådlös, kontaktlös