ANNONS
Annons

boktips svartvit landskapfotografi

Produkter
(logga in för att koppla)

mighty mattis

Aktiv medlem
Jag behöver lite ny inspiration och tänkte därför höra om det är någon som har något bra boktips när det gäller svartvit landskapsfoto. Tacksam för alla tips!

Är det bara jag som tycker att Ansel Adams fotografier är väldigt överskattade? Jag köpte en bok med honom, gratis var den inte heller, men jag måste säga att jag inte är speciellt imponerad. Jag har sett svartvitt landskapsfotografi som har varit otroligt mycket intressantare och snyggare, tyvärr har jag inga namn.

kom ihåg vilken tidsepok flesta av fotona var tagna. det var genuint hantarbete av hög klass. Finns säkert bättre fotografer på senare dar, men han öppnade epoken och därav blev legendarisk.

Sven Hörnell är väl inte direkt känd för några svartvita landskapsbilder? Har, när jag tänker efter, nog aldrig sett en svartvit bild av honom?

Som jag upplever det är det inte många som pysslar med svartvit landskapsfotografi idag. Det är i stor sett färg som gäller. Svartvitt är väl inte så poppis idag helt enkelt? Det som är bra är nog analogt det mesta.

Sven Hörnell är väl inte direkt känd för några svartvita landskapsbilder? Har, när jag tänker efter, nog aldrig sett en svartvit bild av honom?

Jag har sett många fantastiska SvartVita bilder av Sven Hörnell.
Speciellt från 60-talet. Däremot kanske det inte finns någon bok med enbart SvartVitt.

Tack för era synpunkter och tips. Ansel Adams tycker jag håller än idag men visst finns det de som är bättre enligt mitt tycke. De blev en bok av Alfred Stieglitz. Riktigt "old school" med andra ord. Kanske kan vara något att inspireras av.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar