Annons

Bokhörna ...

Produkter
(logga in för att koppla)

emtre

Aktiv medlem
I en av trådarna forumet 'annat' under 'fotografera' efterfrågas tips på bra fotoböcker, och jag fick en liten fundering att det kanske kunde få finnas en liten 'bokhörna' på FS - alltså en liten funktion som gör det möjligt för medlemmarna att lägga in info om bra fotoböcker de stött på och vill tipsa om.
Lite som vi gör med utrustning. Skulle kunna ha motsvarande innehåll, dvs; titel, författare, kort beskrivning av innehållet och sen en kort recension med för och nackdelar samt möjlighet för andra att också recensera.

Bara ett litet förslag :)

mvh
/Maria

*skratt* precis!

så det fanns redan, tyckte väl att det borde finnas, men när jag kollade runt så hittade jag den inte.
Ah! den finns under 'köpa', hmm. jo, det är ju vettigt att ha den där, men när jag ville ha böcker letade jag inte där utan mer under lära.

nåväl, får väl gå in och recensera de böcker jag har så det blir lite mer aktivitet där :) förhoppningsvis hittar andra dit lättare än jag :)

/Maria

ps. tack erik för snabbt svar :) ds.

Efter att ha illustrerat dumheten i att fråga/föreslå innan man använt den suveräna sökfunktionen :) så kan jag berätta att jag sen hittade 'bokhörnan' och plockade fram en hög böcker ur böckhyllan för att lägga in och recensiera, men efter att ha kämpat med att lägga in den första boken så gav jag upp och stoppade tillbaka resten av dem i bokhyllan, orecensierade.
varför?

det känns som att det recensionsformulär, som är både intuitivt och funktionellt för exempelvis ettnytt hus eller nytt filter, inte riktigt är funkar lika bra för en bok. Fälten som finns att fylla i funkar liksom inte för den information jag vill ha in och jag får hela tiden fundera på vad jag ska skriva var.

Som det ser ut nu finns fälten: 'märke/modell', 'beskrivning', 'mer info-url', 'tillverkare', 'rekommenderat pris', 'ladda upp produktbild', 'vikt' och 'storlek'.
De för en bok, väsentliga informationkategorierna är (i min mening): 'titel', 'författare', 'isbn-nr', och
'pocket/inbunden' - jag skulle helst med fotoböcker vilja få veta om det är fyrfärgstryck eller inte, men det är inte ens i min värld basic-info :)

Idag kan jag inte skilja på författare och titel (vilket gör att vissa böcker saknar författar angivelse helt, eller så får man leta i 'detaljerna' efter författarangivelsen vilket känns onödigt, vem som författade den är liksom inte en detalj ...) och det finns ingenstans att ange isbn-nr (vilket är himla händigt att ha när man sen hittar en bok man tycker låter intressant och bestämmer sig för att leta reda på ett ex att köpa).

... men det vore himla kul om folk började ange vad böckerna väger *skratt* ...

nu förstår jag ju att detta kanske inte är den mest prioriterade delen av fotosidan, det finns säkert andra delar som fler använder och som är viktigare, men jag tänkte att det kanske var bra med återkopling eftersom åtminstonne jag tröttnade efter en ynka bokrecension ...

/Maria

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar