Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bokföring
- Trådstartare BugEyes
- Start datum
Anders74
Aktiv medlem
Bokföringsbok som PDF
Jag har inte testat igenom BLA Start än, men lade märke till att boken Bokföring & förenklat årsbokslut följer med som PDF även när man installerar demoversionen. Det är ett tips till dem som vill sätta sig in i de nya reglerna för redovisning av enskild firma.
http://www.blinfo.se/products/program/bla/start.gml?art=blwstart
Jag har inte testat igenom BLA Start än, men lade märke till att boken Bokföring & förenklat årsbokslut följer med som PDF även när man installerar demoversionen. Det är ett tips till dem som vill sätta sig in i de nya reglerna för redovisning av enskild firma.
http://www.blinfo.se/products/program/bla/start.gml?art=blwstart
Lärfars
Aktiv medlem
Jag lånar tråden lite då jag funderar på att starta enskild firma.
Hur vet man om ett program är godkänt eller inte? WinBas (www.winbas.com) verkar ju vara ett etablerat program och baserat på prislappen (upp till 70.000 kr) så verkar dom ju vända sig till stora företag. Men programmet kan knappast vara godkänt av BFN då all data lagras i en MDB som bara är att öppna med Access och redigera lite som man vill.
Hur vet man om ett program är godkänt eller inte? WinBas (www.winbas.com) verkar ju vara ett etablerat program och baserat på prislappen (upp till 70.000 kr) så verkar dom ju vända sig till stora företag. Men programmet kan knappast vara godkänt av BFN då all data lagras i en MDB som bara är att öppna med Access och redigera lite som man vill.
Christoffer Glans
Aktiv medlem
Den här abonnemangskostnaden tycker jag är alldeles för hög. Behöver man verkligen betala 650kr varje år med Visma eller kan man använda programmet ändå?
Christoffer Glans
Aktiv medlem
Kan man ha programmet på två datorer? Har en vän som ska starta upp en likadan firma (fast inte inom foto) och jag funderade på ifall man kan ha programmet på två datorer fast att en person betalar abonnemang (som man då delar på).
En kostnad är alltid en kostnad, så desto mer effektivt man kan göra det desto bättre.
En kostnad är alltid en kostnad, så desto mer effektivt man kan göra det desto bättre.
Lena W
Aktiv medlem
Kan man ha programmet på två datorer? QUOTE]
Jag abonnerar på Visma/SPCS och de är smått kinkiga...
Ett av Visma-programmen jag har är registrerat på ett annant bolag, min mans bolag, och det betyder att jag måste ha det programmet på en annan dator, annars kan jag inte göra de uppdateringar som är nödvändiga. Programmet säger (om jag har det programmet på min egen dator) att jag inte har köpt uppdateringar trots att jag gjort det. Så jag skulle tro att det man visserligen kan ha det på två datorer, men endast en kan göra uppdateringarna...
//L