Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bokföring

Produkter
(logga in för att koppla)
Har nu testat och äntligen ett program precis som jag vill ha det.

Inget onödigt krånglande men ändå ordning på bokföring och fakturering så enkelt att till och med jag kan hantera det.

Detta kommer jag att köpa och använda, stort tack för tipset återigen.
 
Jag lånar tråden lite då jag funderar på att starta enskild firma.

Hur vet man om ett program är godkänt eller inte? WinBas (www.winbas.com) verkar ju vara ett etablerat program och baserat på prislappen (upp till 70.000 kr) så verkar dom ju vända sig till stora företag. Men programmet kan knappast vara godkänt av BFN då all data lagras i en MDB som bara är att öppna med Access och redigera lite som man vill.
 
Den här abonnemangskostnaden tycker jag är alldeles för hög. Behöver man verkligen betala 650kr varje år med Visma eller kan man använda programmet ändå?
 
50 spänn i månaden är väl inte speciellt dyrt för att veta att programmet är uppdaterat med alla ändringar gällande lagar, regler, skattesatser osv?
 
Kan man ha programmet på två datorer? Har en vän som ska starta upp en likadan firma (fast inte inom foto) och jag funderade på ifall man kan ha programmet på två datorer fast att en person betalar abonnemang (som man då delar på).

En kostnad är alltid en kostnad, så desto mer effektivt man kan göra det desto bättre.
 
Jag tror inte det är meningen att man ska ha programmet på flera datorer. Däremot kan man sköta bokföringen för flera firmor på samma dator med det.
 
Kan man ha programmet på två datorer? QUOTE]

Jag abonnerar på Visma/SPCS och de är smått kinkiga...

Ett av Visma-programmen jag har är registrerat på ett annant bolag, min mans bolag, och det betyder att jag måste ha det programmet på en annan dator, annars kan jag inte göra de uppdateringar som är nödvändiga. Programmet säger (om jag har det programmet på min egen dator) att jag inte har köpt uppdateringar trots att jag gjort det. Så jag skulle tro att det man visserligen kan ha det på två datorer, men endast en kan göra uppdateringarna...

//L
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.