Annons

BlueScreen foto!

Produkter
(logga in för att koppla)

PontaP

Medlem
Hej.
Hoppas jag kan få lite hjälp här.

Jag skall göra ett fotojobb där jag ska "klista" in en människa i en befintlig bild, såklart ska endast personen och inte omgivningen följa med.
Ska klistras in på en natur och undervattensbild.

Hur ska jag lösa detta?
Det måste ske på ett snabbt och smidigt sätt oxå för bilden ska skrivas ut på plats.

Tack på förhand. :)

Tänk ocå på att härma belysningen i de befintliga bilderna för att de ska se naturliga ut.En del färgjusteringar brukar oxå behöva göras.

Fota mot en enfärgad bakgrund. Skär ut objektet med Extract Tool i PS, eller använd Color Range om bakgrundsfärgen är olik färgen på objektet. Eller använd en kanal som utgångspunkt för en lagermask.

PontaP skrev:
Hej.
Hoppas jag kan få lite hjälp här.

Jag skall göra ett fotojobb där jag ska "klista" in en människa i en befintlig bild, såklart ska endast personen och inte omgivningen följa med.
Ska klistras in på en natur och undervattensbild.

Hur ska jag lösa detta?
Det måste ske på ett snabbt och smidigt sätt oxå för bilden ska skrivas ut på plats.

Tack på förhand. :)

Något som jg använt mig av ett par gånger och som är väldigt enkelt är att placera personen framför en vit vägg, typ 1-2 meter framför. Sätt sedan upp antingen kraftig belysning eler en eller flera slavblixtar som belyser väggen kraftigt. Målet är att överexponera väggen så att den blir helt vit. Ganska lätt att isolera personen med Magic Wand, eftersom ingenting annat i bilden kommer att vara lika vitt som bakgrunden. Vet inte om detta duger för dina behov dock, men kan ju vara värt att fundera på.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar