Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixtrar...420 eller 580???

Produkter
(logga in för att koppla)

MazStudios

Medlem
Tjena

Funderar på att införskaffa en blixt till min Canon 10d, emn e lite kluven.
Vilen av de ovannämda ska jag ta. 580 e uppenbarligen en hel del dyrare, men vad får jag för pengarna, så att säga?

Är det värt de extra tusenlapparna för det man nu får. Nån sa att det inte fanns automatiskt läga på den dyrare varianten? Sämmer det?

Vilken ska jag köpa..lite tips här va :)
 
Nya 430EX kan nästan allt som 580EX kan. Ett mycket vettigare köp. Kommer i september.

420EX är på väg ut.
 
420 fungerar annars alldeles utmärkt om du nöjer dig med att köra i E-TTL läge. Jag köpte Sigma för alla dess manuella inställningsmöjligheter och har sedan dess bara kört E-TTL i alla fall. Priserna är väl bra på 420 för närvarande medan den nya 430 kommer att bli betydligt dyrare. Annars har du Sigma alternativet som funkar det också och är kostnadseffektivt pris/prestanda.
Bli inte alltför förförd av ledtalen, 420 är en stark blixt som räcker till det mesta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.