Annons

Blixtkabel till EOS 5D och E-TTL

Produkter
(logga in för att koppla)

mathiasjohnson

Aktiv medlem
Går detta att få att jag kopplar en kabel mellan antingen PC uttaget eller blixtskon och fortfarande bibehåller E-TTL? Det kan väl inte vara så att man måste köpa ST2? Jag har en EOS 5D och en 580EX.

Tack på förhand.

MVH Mathias

Det finns en förlängningskabel som kopplas från blixtskon, kolla på cyberphoto.com eller hegethorns.se

Tack så mycket. Det var den som Mattssons foto rekommenderade, men de sade att den inte lanseras förrän i Maj eller så. Stämmer det verkligen att det inte skulle finnas något i dagsläget??

MVH Mathias

Från Cyberfoto: "Canon TTL Förlängningskabel 2, 65-95cm spiralkabel. Fungerar både med Canons EZ och EX blixtar, d.v.s TTL, A-TTL, E-TTL och E-TTL II blixtautomatik".
Funkar mk bra. Jag vill använda den i "rörliga" sammanhang och då kräver den lite experimterande i olika vinklar (och till viss del avstånd) för att ljuset ska kännas naturligt.

Någon som provat att förlänga Canons blixtkabel med en CAT-6-sladd? Jag har skaffat prylarna men väntar på en kompis som har en modulärtång (tror jag det heter - hårdvara är inte min starka sida).

Kan man köpa endast kontakerna?
Alltså en kontakt att sätta på blixten och en i kameran så man kan sätta egen kabel emellan.

Du menar blixtsko-kontakterna? Jag har inte forskat i det, man kan säkert köpa kontakterna från Canon och så tar dom ungefär lika mycket betalt för det som en kabel.

Jag planerar att klippa Canons kabel i mitten och sen matcha innehållet mot trådarna i CAT-6-kabeln.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar