Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixten konstrar efter uppdatering?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ludwig100_1

Aktiv medlem
Kamerans blixt fick helt plötsligt för sig att "poppa" upp fast SB-800 satt på plats och var i "blixt-mode? Jag bytte batterier och då verkade den funka igen. Hann inte testa så länge efter bytet. Ska testa mer i helgen. Men har nån annan råkat ut för detta? Jag har inte hittat nån batteriindikator på blixten, om det nu var så att de började ta slut. Den fyrades av iaf, samtidigt med kamerablixten vilket resulterade i kraftig överexponering.
Har aldrig gjort så här för firmware-uppdateringen.

Det har hänt mig någon gång innan uppdateringen - bara en gång tror jag - en "off / on" hjälpte - eller om jag slet ur batteriet ...

Haft samma upplevelse....

...en eller två gånger innan sista uppgraderingen.

(I och för sig med en SB-600 istället för SB-800)

Fösökte återskapa det med samma objektiv, inställningar etc men utan att lyckas och lade händelsen till handlingarna under "secondary galactic cosmic rays causing soft errors".

Inte citat från Star Trek utan forskning från IBM m.fl.

:)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto