Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
blixtar till 5060wz
- Trådstartare vintage2
- Start datum
arli
Aktiv medlem
Metz 54 MZ-4 och 44 MZ-2 med SCA-adapter 3202.
Jag har ännu inte hittat någon funktion som inte stöds,
själv har jag kombinationen 5050Z + 54 MZ-3.
Ledtal 54 och ISO 400 räcker rätt långt!
Jag är helnöjd med resultaten.
SCA 3202 ger även möjlighet att ha blixten som slavblixt.
(ingen sladd till kameran men med manuella inställningar
har man ändå viss automatik kvar)
http://www.metz.de/en/photo_electronics/flashlight_recommendations.142.html
Jag har ännu inte hittat någon funktion som inte stöds,
själv har jag kombinationen 5050Z + 54 MZ-3.
Ledtal 54 och ISO 400 räcker rätt långt!
Jag är helnöjd med resultaten.
SCA 3202 ger även möjlighet att ha blixten som slavblixt.
(ingen sladd till kameran men med manuella inställningar
har man ändå viss automatik kvar)
http://www.metz.de/en/photo_electronics/flashlight_recommendations.142.html
Vips
Aktiv medlem
Låter bekant...
...var runt till ett några välrenommerade fotobutiker i samma ärende i våras. Intresset att hjälpa mig var högst måttligt; alla (även Olympus återförsäljare!) verkar bara vara intresserade av att kränga produkter från Nikon eller Canon. De kanske ger bättre provis? ;-)
Hursomhelst borde väl Olympus nya mellanmodell FL36 finnas tillgänglig nu, hade passat mig som hand i handske. Går att vinkla i alla ledder och kostar (till skillnad från FL50) inte lika mycket som hela kameran...
Soligor har en ännu billigare och enklare variant, som dock bara är vinklingsbar i höjdled.
/magnus
...var runt till ett några välrenommerade fotobutiker i samma ärende i våras. Intresset att hjälpa mig var högst måttligt; alla (även Olympus återförsäljare!) verkar bara vara intresserade av att kränga produkter från Nikon eller Canon. De kanske ger bättre provis? ;-)
Hursomhelst borde väl Olympus nya mellanmodell FL36 finnas tillgänglig nu, hade passat mig som hand i handske. Går att vinkla i alla ledder och kostar (till skillnad från FL50) inte lika mycket som hela kameran...
Soligor har en ännu billigare och enklare variant, som dock bara är vinklingsbar i höjdled.
/magnus