Annons

Blixt till festligheter

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har fått uppdrag att fota en studentsittning, jag har en nikon d70s och 18-70mm
kitobjektivet och behöver en extern blixt till det. Jag undrar om ni skulle kunna
besvara frågor kring det? vad är det som skiljer Nikon SB-600, nikon SB-800 och
Sigma 530 super åt? Jag skulle förutom det uppdraget vilja ha stroboskopfunktion och
kunna styra blixten trådlöst går det med min kamera och något av ovanstående blixtar. Har ni en rekomendation eller egna erfarenheter?
Tack på förhand!
 
Inte för att jag har någon av de blixtarna, men vill du kunna köra trådlöst (vilket ska funka från din kamera i commanderläge) samt ha strobe så är det bara sb800 som gäller.

SB600 går att fjärrstyra, men den har inte stroboskopfunktion. Sigman går så vitt jag vet inte att fjärrstyra.
 
tack, är det strobe på sigman?

såg det här paketet på dustin http://www.dustinhome.se/ProductDetails.aspx?ProdID=5010063191

Nu vet jag inte om allt som medföljer (Snabbuppladdningspack SD-800 (för ett (AA) - batteri), Bouncer SW-10H, Speedlight ställ AS-19, Färgfilter SJ-800 (FL-G1(lysrör) och TN-A1(tungsten)), Soft Case SS-800 där all utrustning får plats) är standard även på cyberphoto som är 300kr billigare annars är det ju ett prisvärt alternativ vad jag har förstått?
 
Det som finns med är standard i SB-800 paketet.
Kan tillägga att det är en kanon blixt.

Klarar du dig utan strobe och lite lägre ledtal så kan 600 räcka. Men det är inte mycket som skiljer i pris.
Ingår bouncern i SB-600??
Har för mig att den inte gör det, den kostar ju några hundralappar.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.