Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt till D40X

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, det är en bra blixt till din kamera. Det finns en "lägre" modell, SB-600 som kanske räcker. den är ju 1000:- billigare.
Kör inte på minstingen SB-400 bara, den är ingen höjdare.

Är du ute efter att fota avanserat med flera blixtar, eller på väldigt långa avstånd så är SB-800 bästa valet, annars duger en SB-600 hur bra som helst, jag har själv en SB-600 som jag är helnöjd med.

/kent

Istället för att starta en ny tråd kan jag bygga på denna istället.

Hur är det med möjligheterna att styra blixten trådlöst om man har en D40X. Beror det på om man väljer sb600 eller sb800?
Jag har tex en kompis som har en D80 + Sb 800 och han kan få riktigt trevliga resultat då han tex håller blixten i vänsterhanden och håller kameran i högra...ja ni förstår säkert hur jag menar!

Hur är det att köpa "piratblixtar", tex Sigma etc?

Vad tror ni om att köpa från tex USA, är det någon som har provat det?

//Johan

D40x kan inte styra andra blixtar så som Nikons dyrare kameror kan. Du behöver en SB-800 för att kunna styra fler blixtar (eller en SU-800 men det känns lite meningslöst).

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto