Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt till Canon S5 IS

Produkter
(logga in för att koppla)

Bejon

Ny medlem
Finns det någon här på Fotosidan som vet vilken blixt som fungerar på en Canon S5 IS. Både TTL och zoomfunktion skall fungera. Vill EJ lägga dyra pengar på en av Canons egna blixtar.

Tack!

Bejon skrev:
Finns det någon här på Fotosidan som vet vilken blixt som fungerar på en Canon S5 IS. Både TTL och zoomfunktion skall fungera. Vill EJ lägga dyra pengar på en av Canons egna blixtar.

Tack!

Du kan ju ev. leta efter en beggad Canon 430EX.
Den kan du kanske få för runt en 1500kr.

Tanken att köpa en begagnad är bra men jag tycker att Canons 430 och 580 är för stora för S5:an.

Bejon skrev:
Tanken att köpa en begagnad är bra men jag tycker att Canons 430 och 580 är för stora för S5:an.

Hmmm... Ja, visst är de lite stora. Å andra sidan är det nog svårt hitta fysiskt mindre. En blixt är ju ungefär i den storleken. 580EX tycker även jag är stor på min 350D. Möjligen om Sigma har någon mindre.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar