Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Blixt till A2
- Trådstartare erro.se
- Start datum
Dimage7d
Aktiv medlem
erro_67 skrev:
Vilken blixt skulle ni rekommendera till A2? Jag har börjat längta efter nåt mera kraftfullt och kontrollerbart än den inbyggda blixten.
Vad jag kan se har KonicaMinolta tre egna blixtar som passar till A2. För och nackdelar med dem?
Finns det piratblixtar som funkar?
Om jag hade haft råd då det begav sig hade det blivit en 5600. Med den kan man vrida blixthuvudet höger/vänster, det kan man inte med 3600 som jag köpte.
Saknar det ibland.
Köper du den här kostar den som en 3600:
http://www.porst-shop.de/site/module/showxbutton.php?lnz=wwwporstshopde1476542144&look=1079&ref=ide
erro.se
Aktiv medlem
arldic skrev:
Om jag inte minns fel så saknar 3600 strobskopfunktionalitet också.
Har 5600 är väldigt nöjd med den (om man bortser ifrån att jag inte använder Minolta längre.)
När/hur använder man stroboskopfunktionen? Motiverar den prisskillnaden från 3600 till 5600?
Dimage7d
Aktiv medlem
erro_67 skrev:
När/hur använder man stroboskopfunktionen? Motiverar den prisskillnaden från 3600 till 5600?
De största vinsterna är väl starkare blixt, vridbar horisontellt och mer manuella inställningar.
arldic
Aktiv medlem
erro_67 skrev:
Vad jag vet är det mest lek, men om du kör flera blixtar under en exponering, kan du få frysa en snabb rörelse i fler lägen på en och samma bild.
Precis som Mats säger så motiverar det inte prisskillanden.
Någon nämnde storleken på 5600 som ett problem.
Om du tror att du skall ha minolta inom överskådlig framtid så tycker jag att du skall skaffa en 5600. Är det för dyrt, Så kolla efter en begagnad.
Michael Johansson
Aktiv medlem
Jag kan starkt rekommendera 5600. Jag har två stycken och är mycket nöjd. Nackdelen är dyra tillbehör för sammankoppling av blixtarna om man inte kör trådlöst. Stroboscopefunktionen har jag inte använt, men det finns ett läge för inställningsljus som är användbart. Det är helt enkelt en mycket snabb stroboscopeeffekt som gör att man kan avgöra hur blixten står beträffande skuggor.
janc
Aktiv medlem
erro_67 skrev:
Vilken blixt skulle ni rekommendera till A2? Jag har börjat längta efter nåt mera kraftfullt och kontrollerbart än den inbyggda blixten.
Vad jag kan se har KonicaMinolta tre egna blixtar som passar till A2. För och nackdelar med dem?
Finns det piratblixtar som funkar?
Jag har en 5600 som fungerar väldigt bra med A2 - rekommenderas!
Dimage7d
Aktiv medlem
Re: Re: Blixt till A2
Instämmer!
janc skrev:
Jag har en 5600 som fungerar väldigt bra med A2 - rekommenderas!
Instämmer!