Annons

blixt eller objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Muske

Medlem
Funderar på att köpa antingen blixt eller objektiv. men vad ska jag ta och vilken blixt eller vilket objektiv ska jag välja? (har funderat på sigma 70-200 2.8 eller elinchrom quadra)

Funderar på att köpa antingen blixt eller objektiv. men vad ska jag ta och vilken blixt eller vilket objektiv ska jag välja? (har funderat på sigma 70-200 2.8 eller elinchrom quadra)

Tre motfrågor dyker genast upp.

Till Sony eller Canon?
Vad ska du ha blixten till?
Vad ska du ha objektivet till?

Per.

Tre motfrågor dyker genast upp.

Till Sony eller Canon?
Vad ska du ha blixten till?
Vad ska du ha objektivet till?

Per.

Ja det gjorde det :p

Jag hade tänkt ha blixt till action fotografering som tex bmx och skateboard fotografering och objektivet till ungefär samma sak fast lite mer fotboll m.m.

Jag har en Canon 50d

William

Du har ju litet grejor redan att prova med, fast i klenare skala. Hur känns din 75-300 till Sonyn? Är det bara ljusstyrka som fattas, tycker du? BMX och skateboard låter som kort avstånd med ditt Canon-objektiv: har du kollat hur den inbyggda blixten funkar?

Vad jag menar är att du redan har funktionen tillgänglig, fast kanske inte så avancerad, och du kan lätt känna efter vilket alternativ som skulle passa bäst.

Per.

Du har ju litet grejor redan att prova med, fast i klenare skala. Hur känns din 75-300 till Sonyn? Är det bara ljusstyrka som fattas, tycker du? BMX och skateboard låter som kort avstånd med ditt Canon-objektiv: har du kollat hur den inbyggda blixten funkar?

Vad jag menar är att du redan har funktionen tillgänglig, fast kanske inte så avancerad, och du kan lätt känna efter vilket alternativ som skulle passa bäst.

Per.

Ja... men sony:n har jag sålt har glömt att uppdatera min sida.. så har bara 17-85:an till Canon.
För bmx o skateboard bilder så vill jag ha möljligheten att kunna flytta runt blixten. därav valet att köpa en lös blixt. Om köp av objektiv tycker jag ljusstyrkan är väldigt viktig då man vid fotboll tex behöver stor bländare. (jag gillar inte att pumpa upp iso för mkt.)

Vad tror du skulle vara roligast att ha. ett nytt objektiv eller en blixt?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto