Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt eller batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)
Tjenare Fotosidan
Jag funderar på att köpa en blixt och eventuellt ett batterigrepp till min kamera, tänkte satsa på en canon 270ex blixt och canons batterigrepp då jag inte har en sån stor budget. Vad tycker ni om detta som är lite mer erfarna?
Hälsningar Axel
Starta då med en blixt som du får mer glädje av än ett BG. Och en 430 EX II.
Låter som din ekonomi skulle tillåta denna.
Lycka till med ditt köp!
 
Den viktigaste funktionen en extern blixt har är ju att du kan studsa ljuset i exempelvis en vägg, Med 270 kan du bara rikta ljuset i taket vilket blir lite tråkigt i längden.
 
Hej tack, jag tror jag ska satsa på en
http://fotofyndet.se/product_info.php?cPath=56_94&products_id=5541&osCsid=mv2r088saa3dcbmknjibmjurm7
billig och verkar riktigt bra :)
tack för alla tips
Mvh Axel
Du kommer att ångra dig, det är så lätt att vara efterklok och inte köpa en orginal blixt direkt som harmonerar med din kamera. Om du ändå vill köpa en kopia så varför inte YN 560 som jag läste om i förra veckan, eller Sigma 500/530 ?
Just blixt har jag lärt mig genom åren att orginal fungerar bäst, däremot objektiv finns det massor med alternativ som fungerar klockrent.
Den dag du skaffar blixt nummer två, så kommer du få problem med master/slave funktion.
 
Senast ändrad:
Du kommer att ångra dig, det är så lätt att vara efterklok och inte köpa en orginal blixt direkt som harmonerar med din kamera. Om du ändå vill köpa en kopia så varför inte YN 560 som jag läste om i förra veckan, eller Sigma 500/530 ?
Just blixt har jag lärt mig genom åren att orginal fungerar bäst, däremot objektiv finns det massor med alternativ som fungerar klockrent.
Den dag du skaffar blixt nummer två, så kommer du få problem med master/slave funktion.

Okej :) Jag har nu köpt en
http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=118268487
Tack för alla tips ;)
Hälsningar Axel
 
Är det verkligen TTL på den blixten? Alltså att kameran kan köra blixten på automatik.

Jag kör en sådan blixt (tror jag, är på jobbet så kan inte kolla) och den är enbart manuell. Alltså att du får reglera blixtstyrkan själv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.