Annons

Blir utloggad

Produkter
(logga in för att koppla)
Du har inte råkat ställa om datorns klocka och datum åt pipan? På vissa forum får det effekten att man blir utkastad eftersom kakorna hela tiden är utdaterade. Hur det är här vet jag inte, men bara ett förslag på ett "klassiskt" fel.

Du har inte råkat ställa om datorns klocka och datum åt pipan? På vissa forum får det effekten att man blir utkastad eftersom kakorna hela tiden är utdaterade. Hur det är här vet jag inte, men bara ett förslag på ett "klassiskt" fel.

Näpp, inga konstigheter med klocka & datum.

Ja, jag rensade kakburken. Andra gången så gick det till sig men nu är det samma sak igen.

Klockan verkar inte vara felande.

Jag skall göra en ändring imorgon fm när inte så många kör, så får vi hoppas den ger någon effekt.

Jag skall göra en ändring imorgon fm när inte så många kör, så får vi hoppas den ger någon effekt.

Rensade först fotosidan relaterade cockies ingen förbättring, rensade då allt och startade om webbläsaren mellan gångerna men ingen skillnad för nu på kvällen när jag kom hit igen så var jag utloggad :-(

Idag hände det igen. Var inne och postade lite i ett forum. Stängde sen ner IE och gick in igen efter en halvtimme. Utloggad! Jag har rensat cookies tre gånger men felet kommer tillbaks i alla fall. ;-(

//Lars

För mig blir det fortfarande lite mysko när jag startar IE och via favoriter går till FS, jag kommer direkt in som inloggad och ser mitt namn som det ska, men samtidigt får jag upp rutorna som ska vara till inloggning för att logga in trots att jag ju redan är inloggad!!

Klickar jag då på en rubrik så kommer jag dit utan problem och jag loggas inte ut ofrivilligt längre, mycket mysko beteende!

Hur är det, har detta stabiliserat sig?

Jag har försökt återskapa de här effekterna att man blir utloggad på Internet Explorer (som jag inte kör normalt), men banne mig inte lyckats.

Hands up - hur många blir fortfarande plötsligt utloggade mitt inne när man sitter och läser på Fotosidan?

Hur är det, har detta stabiliserat sig?

Jag har försökt återskapa de här effekterna att man blir utloggad på Internet Explorer (som jag inte kör normalt), men banne mig inte lyckats.

Hands up - hur många blir fortfarande plötsligt utloggade mitt inne när man sitter och läser på Fotosidan?

Det har funkat i stort bra en tid, men idag hände det igen när jag skulle gå från köp/sälj till Forum/nya inlägg då åkte jag ut trots att jag bockat i att det ska hålla mig inloggad.

En mysko sak är att när jag startar FS så blir jag inloggad som det ska vara och jag ser första sidan, men efter några sekunder så skiftar det utan att jag gjort något och jag ombeds logga in (inloggningssidan visas) men jag är inloggad och kan klicka på valfri rubrik och komma dit?!

Har fått logga in flera gånger idag.
Som typ när jag tittade på en kollektion och mitt i så var jag utloggad, och när jag hoppar runt i forum och bilder i bildkritik.
Har även hänt när man håller på och kommenterar en bild så mitt i texten är man utkoggad.
// Anders.

Ni som har problem är det säkert att ni använder något form av antivirus/brandväggs progam som är inbladade ?

-Thomas

Jag använder Bredbandsbolagets 'Säker Bas' dvs F-secure internet security 2010.
Har jag använt så länge jag varit medlem utan tidigare problem.

IE har ju i tidigare versioner haft diverse hyss för sig om cachen har blivit "för stor". Har ni som har problem testat att tömma cachen på alla filer?

Jag hittade en bugg nu som rör hur forumet håller reda på användaren, som skulle kunna förklara att man är oinloggad i forumet när man kommer dit - men ser ut att vara inloggad enligt sidhuvudet tex.

Men det förklarar inte att man skulle förlora inloggningen mitt medan man skriver en kommentar tex. Då är det ens egen dator som av någon anledning slutat skicka med den cookie som håller reda på inloggningen. Att den gör det kan då bero på fel inställd klocka, inställningar i antivirus/spam/reklam-filter, inställningar eller fel i webbläsaren. (Om er klocka går rätt kan ni kolla här: http://www.fotosidan.se/cookietest.php)

Testa Jims förslag att rensa all cache, både temporära internetfiller och cookies. Testa gärna också en annan webbläsare, tex Chrome eller Firefox - ligger en branfvägg mellan och förstör cookies borde det bli samma fel i den - annars är det något specifikt för Internet Explorer..

Jag har bytt namn nu på våra cookies, så hoppas vi det plus buggfixen löser något av problemen iallafall.

Råkade ut för ett nytt fenomen nu när jag skulle besöka FS, öppnade sidan via favoriter och var inloggad som jag ska men när jag klickade på Forum för att se nya inlägg så belv jag direkt utloggad och fick logga in manuelt, det har den inte gjort förut.

Vad gäller casch och tempfiler är min dator iaf inställd att tömma dessa vid varje stängning av IE så minst en gång om dagen alltså, det borde räcka.

Av de halvdussinet forum jag har inloggningen ställd att komma ihåg mig så jag kommer direkt in är det bra här på FS det inte funkar så jag tvivlar på att min dator är boven.
Med tanke på att mer än hälften av alla internetsurfare använder IE så borde Ni göra sidan så den funkar roptimalt med det, endast var 5.e nätsurfare använder Fire Fox och ännu färre Chrome så jag tycker Du har lite fel prioriteringar på systemstödet!

Så var det dags igen, har blivit utloggad igen, gäller både från Macen, Iphonen och pc´n. Kör i första hand firefox på pc´n men har även haft automatisk inloggning via IE på den. Är en månad sedan jag blev utloggad senast.

Så var det dags igen, har blivit utloggad igen, gäller både från Macen, Iphonen och pc´n. Kör i första hand firefox på pc´n men har även haft automatisk inloggning via IE på den. Är en månad sedan jag blev utloggad senast.
Du var utloggad direkt när du började köra idag, eller? Det är för jag bytt namn på alla cookies vi använder kl 7 imorse så utloggad en gång är förväntat.

Det är ju inte så att detta drabbar alla IE-användare, då skulle vi ha en "storm" av felrapporter. Så frågan är vad som triggar "förlorade kakor" hos vissa. Jag har själv försökt provocera fram det på IE men inte lyckats.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar