Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blir bara svarta bilder efter kameran åkt i backen

Produkter
(logga in för att koppla)

mysk

Aktiv medlem
Ok såhär e de. Tjejen tappade kameran i backen. Det är en casio exilim 12.1 mp. Vanlig pocketkamera altså.
Första problemet var att linsen inte ville åka in. Så jag skrivade isär hela kameran och fixade det. När jag nu startar upp den så syns menyerna men inte något annat i displayen. Jag tar några provbilder och visar på pc:n allt är svart. När jag stoppar i ett minneskort som det ligger bilder på så säger den att den inte finner någon information.

Tre fel alltså.
1: Den visar ingenting genom displayen
2: Inget fastnar på bilderna men den skapar bilder på minneskortet
3: Den verkar inte kunna läsa information ifrån minneskortet men den kan skriva information till det.

Troligtvis är det bara kasera kameran men då jag fått fria händer med den och lyckats lösa det mekaniska så kan det vara kul o försöka lösa resten med om det är möjligt.

Så om nån har nå information är jag mycket tacksam.

Mvh
Robert
 
Märkligt... Tålde den inte att åka i golvet? Du har precis kommit in i eran "Köp, slit och släng" så det är det som gäller. Nu har ni försökt att ta en genväg utan att slita ut den innan den skall slängas. Hör med försäkringsbolaget vad självrisken är på "Drulleförsäkringen" Andra har fått ersättning den vägen.
 
!

Märkligt... Tålde den inte att åka i golvet? Du har precis kommit in i eran "Köp, slit och släng" så det är det som gäller. Nu har ni försökt att ta en genväg utan att slita ut den innan den skall slängas. Hör med försäkringsbolaget vad självrisken är på "Drulleförsäkringen" Andra har fått ersättning den vägen.

Läser ditt svar i pluggpausen så hjärnan är nog lite trög så förstod inte direkt vad du skrev. Men tolkar det som att det bara är att kassera den vilket jag misstänkte :)

Mn först skall jag skruva lite till på den!
 
Jag kan absolute inget om detta, Men det känns ju som om sensorn inte registrerar informationen...

Nån kabel som har släppt? nån lödning som har spruckit...?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.