Annons

Bli först att kommentera

Produkter
(logga in för att koppla)
elmfeldt skrev:
Man kanske bara kan rekommendera en person? Då blir man kanske mycket noga med att inte satsa på fel häst!? Och det är inte heller ngn idé att tjata eftersom många medlemmar redan gjort av med sin röst.

Då tror jag mer på ett ansökningsförfarande till er i redaktionen. För att begränsa arbetsbördan för er gör man det möjligt att bara ansöka en gång per år vilket också höjer exklusiviteten och att man vårdar sina album och sitt kommenterande.

/Johan
 
eller så pröjsar man hundra lapparna så är alla problemas ur världen ;)

*noterar att jag själv FORTFARANDE inte har betalt medlemskap* Varför? Tja... gratis medlemskapet erbjuder mig för mycket för att jag ska örka betala... :(
 
Jag tycker absolut den grå ser bättre ut! Sen fattar jag ingenting av diskussionen i övrigt, fler kommentarer - javisst, men vissa av oss är tydligen inte tillräckligt duktiga för att ge kommentarer, sån känner jag mej absolut. Tycker det är en skittråkig inställning, alla kan väl tycka även om man inte är tekniskt kunnig och vissa bilder är ju bra, finns inte mycket annat att säga än att lovorda. Men visst kunde det finnas en sida där proffs kommenterar men skulle dom göra det gratis? Knappast eller? Jag tycker man lär sej mycket på att kolla runt på en massa bilder, kommetera och få kommentarer. Man får ju mer kommentarer om man kommenterar, ibland blir det ju lite knas men det får man väl ta. Fick en sån hämndkommentar idag kändes det som :)
 
Månza skrev:
Sen fattar jag ingenting av diskussionen i övrigt, fler kommentarer - javisst, men vissa av oss är tydligen inte tillräckligt duktiga för att ge kommentarer, sån känner jag mej absolut. Tycker det är en skittråkig inställning, alla kan väl tycka även om man inte är tekniskt kunnig och vissa bilder är ju bra, finns inte mycket annat att säga än att lovorda.

Förstår inte vad du menar. Det jag diskuterar ovan är ju ett ytterligare komplement och service för att ytterligare utveckla bildkritiken. Inte ett motsattsförhållande.
 
Nähä... Fler kommentarer och BÄTTRE konstruktivare kommentarer.
Om man ser en bild som är bra så ska man inte bara skriva det eftersom det inte tillför fotografen något, det står nånstans på sidan, hittar det inte nu.
 
Någonstans står det att undvik att ge kommentar som snyggt för det tillför inte fotografen något..

Ser jag en bild som jag tycker om, vill jag säga det, men på något sätt har det blivit svårt att säga ... snyggt, fin bild .... för det är ju precis det jag tycker.... så därför har jag svårt för att kommentera. Men jag fullkomligt älskar många bilder här på forumet även om det inte blir sagt... för det har blivit svårt att säga snyggt, fin bild.

Har orden tappat innebörd?

Stahl
 
Hm, såg nu att färgen är ändrad på "bli först att kommentera" är det bara jag som saknar det illgröna som gjorde att man hoppade till lite ha ha.

Mv.
 
Stahl skrev:
Någonstans står det att undvik att ge kommentar som snyggt för det tillför inte fotografen något..

Ser jag en bild som jag tycker om, vill jag säga det, men på något sätt har det blivit svårt att säga ... snyggt, fin bild .... för det är ju precis det jag tycker.... så därför har jag svårt för att kommentera. Men jag fullkomligt älskar många bilder här på forumet även om det inte blir sagt... för det har blivit svårt att säga snyggt, fin bild.

Har orden tappat innebörd?

Stahl
Läs Maria Mattiassons utmärkta artikel Konsten att ge bildkommentarer
 
Stahl skrev:
Någonstans står det att undvik att ge kommentar som snyggt för det tillför inte fotografen något..

Ser jag en bild som jag tycker om, vill jag säga det, men på något sätt har det blivit svårt att säga ... snyggt, fin bild ....

När man ser en bild så får man ofta först bara en känsla, men det är extremt givande att lista ut varför man känner som man gör.

Det bästa är när man hittat element i andra bilder som man inser är bra, och så ser man samma element i sina egna bilder! Då vet man ju att det är bra. :)
 
Är glad att den gröna färgen försvann, mycket behagligare att titta på bilderna igen :) Däremot verkar det vara något programmerings-fel för antalet kommentarer som står under bilderna stämmer ej alltid överens med så många som finns. Men det kanske är tillfälligt.
 
Tja.. Jag vill inte gnälla och hålla på, men.. :) Funktionen med knappen försvann på sätt och vis med den gröna färgen. Visserligen stör den inte bilderna alls nu, men förut kunde man enkelt sålla ut enbart de okommenterade. Nu får man först titta på bilderna, och sedan se om den är okommenterade (dvs i behov av kommentar).

Går det inte att göra så att man kan välja färg själv? Själv har jag hellre den gröna, men väldigt många vill annat.
 
Lade upp en bild för snart fyra timmar sedan och den befinner sig redan på sidan fyra bland de nyinkomna bilderna i kritikpoolen. Jag har haft uppe både bättre och sämre bilder men åtminstone en kommentar har de fått.
Har en bild hamnat så långt bak i sidnumren och fortfarande har skylten "Bli först ..." är det nog snarare en belastning. Eller vad tror ni?

I alla fall har bildinflödet blivit rätt extremt.

/Johan
 
Att det skulle vara det för just min bild är ju inte säkert. Det kan ju vara en skitbild som folk inte ids kommentera och jag upptäcker det inte själv.

Vad jag menar är att för en betraktare kanske bilder sjunker i "anseende" om de hamnar långt bak i kön utan att folk kommenterat dem?

Men något dramatiskt måste ha hänt med bildinflödet, nu har min bild hunnit bort till sidan 8. Jag vill minnas att man fortfarande brukade hänga kvar på sidan två efter att första kvällen gått. Och vem orkar hålla sig ajour med en sådan bildflod?!

/Johan
 
Ja, det skulle ju kunna vara en negativ sidoeffekt av knappen. Tanken är ju att din okommenterade bild skall synas och det skall locka medlemmar att kommentera den.

Just igår trillade det in ovanligt många bilder, strax under 1200. De senaste 40 dagarna ligger annars medel runt 700, och med peakar upp mot 1000.
 
Det skulle ge att (med ett "normalt" bildinflöde) bilden hunnit bort till sidan 4-5, vilket också är för mycket.
Jag brukar orka bläddra ett par tre bildsidor innan jag tröttnar. Är jag väldans sysslolös orkar jag ett par till.

Nu är bilden helt plötsligt tillbaka på sidan 6. Gissningsvis har gårdagens gigantiska inflöde gett många okommenterade bilder vilket gjort att man dragit tillbaka sina bildupplägg.
För "sneakmedlemmar" är det bara att gilla läget men för en betalande kund är det här inte roligt alls.

Jag föreslår att ni gör något åt inflödet ganska omedelbart eller delar upp poolerna för betalande/ickebetalande medlemmar.

/Johan
 
Jag har ju sagt att vi har saker på G och det är inte mer akut idag än för två veckor / två månader sedan.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.