Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bli först att kommentera

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker nog också att den gröna va bättre,
den grå försvinner och då kan man ju lika gärna ta bort den känns de som.
 
Det är en knapp dels pga att man får plats med mer text (begränsat utrymme på bredden) och dels för att den skall synas.
 
Paragrafryttaren skrev:
Hur vore det om man bara hade text?

Kommenterad bild: "X kommentarer"
Okommenterad bild: "Bli först att kommentera!"

Då är de ju nästan bättre de inte står någonting alls under de bilder som blivit kommenterade.
För x kommentarer ser ju bara dumt ut tycker jag.
 
Alla åtgärder för att öka kommenterandet (och framför allt kvaliteten) är lovvärda.
Men förr eller senare måste man nog angripa bildflödet.

Varför inte strypa grundmedlemsskapet till max 1-2 två bilder i albumet och en uppladdningsfrekvens på 1 bild per vecka och sedan stigande, men också strypt bildantal/uppladdningsfrekvens jämfört med idag, för de andra medlemskapsformerna?

/Johan
 
Ja det är ju en annan åtgärd som vi då och då funderar på. Inte heller riktigt säker på vad jag tycker där. Skall fundera lite till.
 
En tanke är ju förresten att inför pooler som bara är till för betalande och kanske ngn annan som man måste "kvala" in till.
 
elmfeldt skrev:
En tanke är ju förresten att inför pooler som bara är till för betalande och kanske ngn annan som man måste "kvala" in till.

Sk*tbra idé!!

Jag har haft liknade funderingar kring medlemsskapen. Som det är idag är det något man betalar sig till oavsett kvaliteten på bilderna.
Men det skulle kanske inverka menligt för kassan och att det därmed blir väl enkelt att beviljas ett brons/silver eller guldmedlemsskap ;)

/Johan
 
Ja, det skulle man kunna säga och det skulle då gälla för en speciell pool dit man bara kunde få tillgång till efter att ha kvalat in utifrån sina meriter (som exempelvis kommenterare eller fotograf). Inte tänkt klart på detta, men det är lite elitiskt tänk i detta, och jag tror att ett visst mått av sånt kan vara bra för FS eftersom FS nu är så stor.
 
elmfeldt skrev:
Ja, det skulle man kunna säga och det skulle då gälla för en speciell pool dit man bara kunde få tillgång till efter att ha kvalat in utifrån sina meriter (som exempelvis kommenterare eller fotograf). Inte tänkt klart på detta, men det är lite elitiskt tänk i detta, och jag tror att ett visst mått av sånt kan vara bra för FS eftersom FS nu är så stor.

Absolut, låter väldigt intressant tycker jag.
 
hansen2 skrev:
Sk*tbra idé!!

Jag har haft liknade funderingar kring medlemsskapen. Som det är idag är det något man betalar sig till oavsett kvaliteten på bilderna.
Men det skulle kanske inverka menligt för kassan och att det därmed blir väl enkelt att beviljas ett brons/silver eller guldmedlemsskap ;)

/Johan

Ja idag så betalar man ju i princip bara för bildkvoter och inget annat ingår eller utlovas. Vi skall fundera vidare på de nya poolerna som kanske inte alla automatiskt har tillgång till.
 
elmfeldt skrev:
... ha kvalat in utifrån sina meriter (som exempelvis kommenterare eller fotograf) ...

Att det är kvalitet som avses för fotografmeriterna torde vara självklart. Men jag tror och hoppas att det även gäller för kommentarsmeriterna?
Det, om något, vore ett bra sätt att höja kvaliteten på kommentarerna.

/Johan
 
hansen2 skrev:
Att det är kvalitet som avses för fotografmeriterna torde vara självklart. Men jag tror och hoppas att det även gäller för kommentarsmeriterna?
Det, om något, vore ett bra sätt att höja kvaliteten på kommentarerna.

/Johan

Precis, grundtanken är alltså, om man drar det till sin spets, att det kan finnas medlemmar i poolen som är helt okända som fotografer och aldrig lagt upp en bild, men som är grymma på att ge givande kritikkommentarer. Det skulle alltså kunna räcka för att kvala in.

En fundering var att först skulle ett gäng utses, av exempelvis redaktionen, och sen kan man bara komma med i poolen genom att bli rekommenderade av de som redan är medlemmar. Lite som Googlemail. Men nu spånade jag fritt. Inget är genomtänkt eller bestämt, så slå inte i taket :)
 
elmfeldt skrev:
Precis, grundtanken är alltså, om man drar det till sin spets, att det kan finnas medlemmar i poolen som är helt okända som fotografer och aldrig lagt upp en bild, men som är grymma på att ge givande kritikkommentarer. Det skulle alltså kunna räcka för att kvala in.

En fundering var att först skulle ett gäng utses, av exempelvis redaktionen, och sen kan man bara komma med i poolen genom att bli rekommenderade av de som redan är medlemmar. Lite som Googlemail. Men nu spånade jag fritt. Inget är genomtänkt eller bestämt, så slå inte i taket :)

Bra!

Men jag skulle lägga min röst på att ni i redaktionen plus poolvärdarna är de som säger buu eller ett glatt bää i ovanstående scenario. Annars lär det bli ett fasligt ryggkliande.

/Johan
 
elmfeldt skrev:
En fundering var att först skulle ett gäng utses, av exempelvis redaktionen, och sen kan man bara komma med i poolen genom att bli rekommenderade av de som redan är medlemmar. Lite som Googlemail. Men nu spånade jag fritt. Inget är genomtänkt eller bestämt, så slå inte i taket :)
Låter väldigt vettigt!
Fick t.o.m mig att tro på iden, (vilket jag inte gjorde vid första läsningen.)
 
Man kanske bara kan rekommendera en person? Då blir man kanske mycket noga med att inte satsa på fel häst!? Och det är inte heller ngn idé att tjata eftersom många medlemmar redan gjort av med sin röst.
 
Jag känner redan att min röst är borta,
kommer heller inte att tjata.

Men en mycke intressant idé fortfarande.
 
En annan pool som vi skulle vilja få till, är en pool där kända fotografer byts av med att kommentera, och medlemmar kan ladda upp bilder till, och sedan väljer kommenteraren vilka bilder han/hon vill kommentera. Ej utvalda ligger då endast synliga för kommenteraren. I poolen finns bara kommenterade bilder. Till detta så skulle det vara fränt om vi kunde kopplat på ngt verktyg så man kunde visa förslag på "bättre" beskärning.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.