holck
Aktiv medlem
Utmärkt!
Själv gör jag på ett lite annorlunda sätt för raw:
Öppnar photoshop, markerar alla bilderna och öppnar.
Camera raw poppar upp. I denna sätter jag exakt allt, inkl sharpness osv.
Sen spar jag ned profilen jag skapat om jag anser att under "dessa omständigheter" kommer
att återkomma så har jag en preset för detta. Jag skjuter film på sådant sätt att jag vet hur
jag ska efterbehandla resultatet. T.ex har jag "inomhus-cinemalook", "utomhus cinemalook",
"växter", "mat" osv osv så jag enkelt kan ladda en preset för klippet i fråga.
Kanske även "horror inomhus" med blåton och bleka färger etc.
Om jag redan gjort alla stegen ovan så, vid första punkten, så laddar jag min preset, ställer
vitbalansen om denna var fel.
Sen klickar jag i select all och sync. Scrollar längre ned bland filerna tills jag ser att något sker
i bilden som kanske kräver lite annan exponering, t.ex pan/tilt från mörkt till ljust - då korrigerar
jag detta för den framen och markerar allt nedåt och syncar.
När detta är klart spar jag bara.
Sen i AE så gör jag som du, dock utan att pilla med exponeringen.
Jag försöker arbeta efter att ha så liiite skillnader som möjligt mellan olika klipp.
I alla fall om de tillhör samma scen.
Förresten,
Noterade att du hade en gammal Camera Raw - fill light finns inte på nyare, dock motsv.
Sett denna?
http://metabones.com/products/details/MB_SPNFG-BMCC-BM1
Själv gör jag på ett lite annorlunda sätt för raw:
Öppnar photoshop, markerar alla bilderna och öppnar.
Camera raw poppar upp. I denna sätter jag exakt allt, inkl sharpness osv.
Sen spar jag ned profilen jag skapat om jag anser att under "dessa omständigheter" kommer
att återkomma så har jag en preset för detta. Jag skjuter film på sådant sätt att jag vet hur
jag ska efterbehandla resultatet. T.ex har jag "inomhus-cinemalook", "utomhus cinemalook",
"växter", "mat" osv osv så jag enkelt kan ladda en preset för klippet i fråga.
Kanske även "horror inomhus" med blåton och bleka färger etc.
Om jag redan gjort alla stegen ovan så, vid första punkten, så laddar jag min preset, ställer
vitbalansen om denna var fel.
Sen klickar jag i select all och sync. Scrollar längre ned bland filerna tills jag ser att något sker
i bilden som kanske kräver lite annan exponering, t.ex pan/tilt från mörkt till ljust - då korrigerar
jag detta för den framen och markerar allt nedåt och syncar.
När detta är klart spar jag bara.
Sen i AE så gör jag som du, dock utan att pilla med exponeringen.
Jag försöker arbeta efter att ha så liiite skillnader som möjligt mellan olika klipp.
I alla fall om de tillhör samma scen.
Förresten,
Noterade att du hade en gammal Camera Raw - fill light finns inte på nyare, dock motsv.
Sett denna?
http://metabones.com/products/details/MB_SPNFG-BMCC-BM1