Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Blackflags
- Trådstartare Freddie
- Start datum
Holtin
Aktiv medlem
Som föregående talare sagt har jag gjort, frigolitplattor målade med svart färg. Annars kan du även fixa (sno, hitta, bygga, låna, köpa) en träram på vilken du kan hänga svart tyg......
Det finns väl även svarta pappersark man kan köpa, de är väl inte särskilt tjocka men de behöver de ju inte alltid vara.....
Det finns väl även svarta pappersark man kan köpa, de är väl inte särskilt tjocka men de behöver de ju inte alltid vara.....
Holtin
Aktiv medlem
Det som är lite svårt med att söka på "black flags" är att de har så många olika namn.....
Black flag, black bounce, french flag, gobo, flag.....
Black Flag råkar även vara ett band.....
Men vad menar du med att använda ett vanlig reflektor, typ lastolite ? Skulle du måla den svart eller ?
Black flag, black bounce, french flag, gobo, flag.....
Black Flag råkar även vara ett band.....
Men vad menar du med att använda ett vanlig reflektor, typ lastolite ? Skulle du måla den svart eller ?
Holtin
Aktiv medlem
Maron skrev:
Är det inte gamle gode Rollins förra band?
Blev lite nyfiken bara. Vad är black flag reflektorer egentligen?
Har precis dragit ihop en liten studio, men har ruskigt mycket kvar att lära...
Mvh/Martin
Det stämmer bra det, Rollins is the man !
Beträffande blackflags i studion så är de inte reflektorer, de är precis det motsatta. Svarta ytor du kan ställa omkring din modell eller ditt objekt för att blixtljuset inte skall reflekteras från det hållet. Ljuset skall "sväljas" av den svarta flaggan.....
Holtin
Aktiv medlem
Freddie skrev:
Kan jag låna dig som blackflag då till nästa plåtning? Står du still?
Visst står jag still men chansen är stor att det blir skit ändå eftersom jag är smal som en pinne....
(Fast vem fan skulle inte vilja komma med utrustningen på dina plåtningar...)
geronimo13
Aktiv medlem
JAg köpte en 5 in 1 reflektor på kameradoktorn. Den har en svart sida.