Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bländare Z1
- Trådstartare Rhobban
- Start datum
Lotta Wesslund
Aktiv medlem
Min erfarenhet är att skärpedjupet blir stort när man plåtar med digitalkamera, Jag kan dock inte förklara varför. Det är lite tråkigt att bakgrunden ofta blir skarp, man får fixa den oskarpa bakgrunden i Photoshop.
mvh Lise-Lott
mvh Lise-Lott
xdork
Aktiv medlem
Lotta Wesslund skrev:
Min erfarenhet är att skärpedjupet blir stort när man plåtar med digitalkamera, Jag kan dock inte förklara varför. Det är lite tråkigt att bakgrunden ofta blir skarp, man får fixa den oskarpa bakgrunden i Photoshop.
mvh Lise-Lott
Beror ju helt och hållet på med vilken kamera du fotar. På digitala systemkameror beror de ju på objektivet du plockar på kameran, och hur du ställer in bländaren, hur stort skärpedjup du får. Bara för att kameran är digital behöver det inte per automatik betyda sämre inställningsmöjligheter för skärpedjup.
.Z.
Aktiv medlem
Du har med en Z1 större möjligheter att få större skärpedjup än med en analog småbildskamera (eller en DSLR).Rhobban skrev:
Så med andra ord så blir det sämre skärpdjup med en digitalkamera?
Detta har inget att göra med huruvida det är en digital eller analog kamera utan beror bara på sensor/filmformat.
Är inget problem, korta tider finns att tillgå...Rhobban skrev:
Och inte så bra att fotografera med i starkt solljus?
Larsa
Senast ändrad: