Annons

Bläckstråleskrivare

Produkter
(logga in för att koppla)
vilka möjligheter har man när man skriver ut på skivorna?
Måste man använda något specielt program eller kan man designa skivan i Photoshop?

Kan bara svara för min skrivare och det program som medföljde skrivaren. Ett ganska enkelt program där man lägger på bilder, text och andra symboler. Bilderna kan du givetvis Photoshoppa om du vill före importen....

Vet inte skillnaden mellan Canons IP4000- respektive IP5000-serie. Jag hade tänkt köpa en från IP5000-serien men när jag äntligen kom till skott så hade Cyberphoto slutat med IP5000-serien samtidigt som IP4500 kommit med betyget toppklass och med ett pris under tusenlappen så tyckte jag att jag kunde testa den. Helst hade jag såklart velat ha en A3-skrivare men priset kändes lite i högsta laget.

Driftskostnaden torde vara rätt lika de som presenterades ovan för en IP4200 vars efterträdare är IP4300 och vars efterädare är IP4500. Gissar att det är marginella skillnader.

Utskrifter på CD/DVD-skivor fungerar så att man lägger dessa i en släde som man stoppar in i ett speciellt uttag. Kan säga att man kanske skall läsa manulen som följer med på cd-skivan ifall man inte vet hur man skall göra. Som tekniker läser jag aldrig manulen vilket resulterade i lite googlande. Utskriften blir helt ok om man använder sig av skrivbara skivor. Själv gillar jag inte programmet som följer med skrivaren så jag har gjort en egen mall till coreldraw för att kunna skriva ut därifrån istället.

ANNONS